۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۳۷۷۴
هانی زاده مطرح کرد؛

اهانت به پیامبر؛ پروسه انحراف افکار از عادی سازی رابطه مرتجعان با اشغالگران

اهانت به پیامبر؛ پروسه انحراف افکار از عادی سازی رابطه مرتجعان با اشغالگران
خوزستان - تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: مجله شارلی ابدو ماموریت دارد تا از رهگذر اهانت به پیامبر اسلام، افکار عمومی را از مسئله عادی سازی با رژیم صهیونیستی منحرف کند.
حسن هانی زاده، تحلیگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با شکست طرح‌های سیاسی دونالد ترامپ عنوان داشت: همه طرح‌های سیاسی رئیس جمهور آمریکا از جمله طرح پیشبرد معامله قرن با شکست مواجه شد.

تحلیگر مسائل بین الملل در خصوص تحمیل فشار آمریکا در اثر مجموعه شکست‌های دونالد ترامپ به کشور‌های کوچک برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی افزود: این روابط از سه سال گذشته وجود داشته و اکنون در آستانه انتخابات، علنی شده است، به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ نیازمند یک پروپاگاندای انتخاباتی است که بتواند حمایت لابی صهیونیستی را داشته باشد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در خصوص دلیل حمایت رژیم صهیونیستی و یهودیان ایالات متحده از دونالد ترامپ را فشار وی بر عادی سازی روابط رژیم‌های مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی خواند و ادامه داد: یک ساعت پس از امضای توافق نامه صلح میان امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید یکی از سرمایه داران یهودی مبلغ پنجاه میلیون دلار به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کمک کرد و این نشان می‌دهد که لابی صهیونیستی و یهودیان ایالات متحده به شدت در دنبال این هستند که در مقابل عادی سازی رژیم‌های مرتجع عرب و اسرائیل به دونالد ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات کمک کنند.

وی در خصوص چالش‌های جدی پیش رو برای این پروسه اضافه کرد: در کشور‌های اسلامی و حتی هنگام امضا توافق نامه صلح از سوی مردم آمریکا و مسلمانان مقیم آمریکا در برابر کاخ سفید تظاهراتی صورت گرفت و رابطه را محکوم کردند، در فلسطین هم بیش از ده روز است که تظاهرات علیه عادی سازی رابطه بین رژیم‌های مرتجع عرب و اسرائیل ادامه دارد.

هانی زاده در خصوص به بن بست رسیدن طرح عادی سازی روابط در آینده عنوان داشت: به نظر می‌رسد که هیچ توازن قدرتی در منطقه میان رژیم صهیونیستی و محور مقاومت از رهگذر عادی سازی رابطه با رژیم‌های مرتجع عرب به وجود نخواهد آمد و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعا یک سری چالش‌های جدید در منطقه به وجود خواهد آمد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز دلیل خروج از این بن بست را مرحله‌ای برای دوره انتخاباتی دانست و اظهار داشت: این موضوع پس از انتخابات با بن بست مواجه خواهد شد؛ زیرا یک مرحله برای دوره‌ی انتخاباتی است که دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران داخلی به آن نیازمند هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل در پایان، در خصوص تداخل زمانی باز نشر عکس هتک حرمت پیامبر اعظم در مجله فرانسوی را با این شوی عادی سازی مرتبط خواند و گفت: مجله‌ فرانسوی «شارلی ابدو» مجله‌ای است که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود و تجربه ثابت کرده هرگاه اسرائیل با یک حرکتی برای عادی سازی رابطه با رژیم‌های مرتجع عربی آغاز کند برای تحت شعاع قرار دادن این عمل یک حرکت ضد اسلامی ایجاد می‌کند؛ بنابراین چندمین بار است که شارلی ابدو ماموریت پیدا می‌کند تا از رهگذر اهانت به پیامبر اسلام، افکار عمومی را از مسئله عادی سازی با رژیم صهیونیستی منحرف کند./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات