۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۶۴۲۴۴
تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به الگوی تأثیرگذار جهانی

تلاش دشمن برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به الگوی تأثیرگذار جهانی
خوزستان - هانی زاده گفت: استکبار نمی‌خواهد ایران با داشتن الگو‌های ناب اسلام محمدی و انقلابی به عنوان یک الگوی تأثیرگذار جهانی باقی بماند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه آغاز هفته دفاع مقدس با سخنرانی رهبرانقلاب بسیار قابل توجه و اهمیت است، اظهار داشت: عدم فراموشی و قرار داشتن شهدا در قلب و وجدان ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی مهمترین پیام سخنرانی امروز رهبرانقلاب بود.
 
تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی با اعزام ده‌ها فروند هواپیمای نظامی مراکز فرهنگی، اقتصادی و نظامی ایران به ویژه خوزستان را منهدم کرد، عنوان داشت: رژیم عفلقی جنگ ظالمانه هشت ساله‌ای را به نیابت از استکبار علیه ملت انقلابی ایران آغاز کرد و بیش از چهل کشور یاریگرش بودند.
 
تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس یک سال پس از حمله صدام به ایران برای هماهنگی با رژیم بعث از سوی حکام مرتجع منطقه راه اندازی شد، افزود: همین شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس ۱۲۰ میلیارد دلار به صدام حسین کمک کردند و پس از آزادسازی خرمشهر که احتمال سقوط رژیم بعث می‌رفت این کمک‌ها چندین برابر شد. رژیم پیشین مصر و اردن بسیاری از ژنرال‌های بازنشسته ارتش را برای کمک به صدام حسین اعزام کرد، اما ملت ایران با اتکا به رهنمود‌های امام راحل و غیرت مداری مردان دلاور توانست جنگ را به سود خود به پایان برساند.
 
هانی زاده با بیان اینکه شکستن ماشین جنگی صدام حسین دستاورد هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس یک تاریخ ماندگار و برش مهم تاریخی در طول تاریخ ملت ایران باقی خواهد ماند و به عنوان یادآور خاطرات رشادت‌های رزمندگان تلقی می‌شود.
 
تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه باید به یادآوری خاطره‌ها و کنکاش در حوزه دفاع مقدس از سوی اصحاب رسانه پیگیری شود، گفت: تهدیداتی که در طول چهار دهه گذشته از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته بخاطر تبدیل ایران به الگویی برای ملت‌های اسلامی است.
 
وی بیان داشت: استکبار نمی‌خواهد ایران با داشتن الگو‌های ناب اسلام محمدی و انقلابی به عنوان یک الگوی تأثیرگذار جهانی باقی بماند از این رو به تحریم‌های شدید، تهدید نظامی و جنگ رسانه‌ای روی می‌آورد و القا می‌کند که ایران یک کشور منزوی است حال آنکه قدرت بازدارندگی سبب شده آمریکا جرأت تعدی به کشورمان را نداشته باشد./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات