۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۷۰۷۲۸

تمدید مهلت ارسال مقالات به اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده تا پایان اسفندماه

تمدید مهلت ارسال مقالات به اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده تا پایان اسفندماه
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی از تمدید مهلت ارسال مقالات به اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده تا پایان اسفندماه امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کاهش جمعیت را تهدید مهم و اصلی برای کشور توصیف کرد، گفت: همان گونه از رسانه های مختلف و هشدارها مسؤولان اعلام شده که مساله کاهش جمعیت تهدید مهم و اصلی برای کشور قلمداد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی بیان کرد: در آینده نه چندان دور شاهد آثار منفی معضل اجتماعی کاهش جمعیت در کشور خواهیم بود و اگر از هم اکنون به فکر افزایش جمعیت نباشیم، در آینده تمام مسائل کشور تحت شعاع این مسأله قرار می گیرد.

وی با اشاره به دغدغه­‌ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله کاهش جمعیت، گفت: رهبر معظم انقلاب سند راهبردی را درباره مسأله افزایش جمعیت کشور به مسؤولان ابلاغ کردند؛ اما متاسفانه از سوی نهادی ها حاکمیتی و حکومتی فعالیت ارزشمند در این موضوع صورت نگرفته است.

 حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در بسیاری امور و رفع مشکلات جامعه پیشگام هستند، گفت: حوزه‌های علمیه همواره هشدارها و پیشنهادهای مختلفی را در عرصه گوناگون و مشکلات جامعه بیان کرده است.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز کرد: با توجه پیامدهای منفی کاهش جمعیت کشور؛ حوزه­های علمیه به مطالبه گری در جهت مسأله افزایش جمعیت از مسؤولان و همچنین به ارائه پژوهش ها و راهکارهای مؤثر در این زمینه پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی بیان کرد: اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده تصویب هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین رسیده است و فراخوان ارسال مقالات و پژوهش­های در رسانه ها و نشریات منتشر شده است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس محنوس کرونا در جامعه و همچنین استقبال اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی که از فراخوان ارسال مقالات، مهلت ارسال مقالات به اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده تا پایان اسفندماه  سال 1399 تمدید شد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده از نقش و جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: مقالات و پژوهش های این اجلاسیه در زمینه راهکارهای مؤثر افزایش جمعیت جمع آوری و منتشر می‌شود و همچنین نتایج راهبردی اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده در جهت اجرایی شدن برای مسؤولان ذیربط ارسال خواهد شد./998/ج

ارسال نظرات