۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۷۰۷۴۲
 رئیس ‌جمهور عراق:

راہ شهیدان سلیمانی و المهندس را ادامه خواھیم داد

راہ شهیدان سلیمانی و المهندس را ادامه خواھیم داد
رئیس ‌جمهور عراق به مناسبت بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت ابومهدی المهندس و سردار حاج قاسم سلیمانی در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد، آنها را الگوی آزادگان جهان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق پیامی را برای مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد به شهادت رسیدن ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشدالشعبی و سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد ارسال کرد.

«علی الشکری»، مشاور ارشد رئیس‌جمهور عراق که به نیابت از او در مراسم یادبود شرکت کرده بود، از طرف وی گفت: ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی الگویی برای همه آزادگان جهان بودند و پیروزی‌های عراقی‌ها علیه تروریسم به درسی در محافل نظامی تبدیل شده است.

او گفت: چند روز قبل، ما در جشن سالگرد اعلام پیروزی موفقیت‌آمیز بر داعش حضور داشتیم و در این روز در سوگ شهادت دو فرمانده ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی بودیم.

مشاور رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد: تاریخ عراق عبارت است از مجموعه‌ای از توطئه‌های خارجی، اما همین تاریخ مملو از پیروزی‌‌ها و وحدت صفوف است. پیروزی‌های کسب شده به دست عراقی‌ها به درس‌هایی در محافل نظامی تبدیل شده است.

در این مراسم، حسن ناظم، نماینده مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز در سخنانی اعلام کرد: شهدا رسالت ملی خود را انجام دادند و اکنون بر عهده ماست که راه آنان را ادامه دهیم‌.

او افزود: شهید دو پیام برای ما دارد که نخست یادگیری فداکاری است و دومین پیام که از شهدای عراق و فرمانده شهید ابومهدی المهندس آن را آموختیم، این است که راه آنان را و حضورشان در میان خود را ادامه دهیم. این رسالت اصلی است. آنها رسالت ملی خود را انجام داده‌اند.

در این مراسم، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی، رئیس پارلمان عراق و معاون اول او، جمعی از نمایندگان، رئیس ائتلاف دولت قانون، رئیس ائتلاف الفتح، فرماندهان نظامی و امنیتی و همچنین ایرج مسجدی، سفیر ایران حضور داشتند./۹۸۸/

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد

ارسال نظرات