۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۷۰۷۴۳
الفتلاوی:

پیام گرامیداشت سالگرد شهیدان سلیمانی و المهندس اخراج آمریکا از عراق است

پیام گرامیداشت سالگرد شهیدان سلیمانی و المهندس اخراج آمریکا از عراق است
نماینده پارلمان عراق در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها از این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «فاضل جابر الفتلاوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق روز شنبه تصریح کرد: مراسم گرامیداشتی که پارلمان عراق امروز برگزار کرد، بیانگر واقعی خشم عراقی ها از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان شهید بود که زیر نظر ترامپ کُودن انجام شد.

وی افزود: پیام این بزرگداشت این است که به آمریکایی ها تاکید می کند ما همچنان بر خط مشی جهادی که شهید ابومهدی المهندس و فرماندهان شهید همقطارش ترسیم کردند، پایبند هستیم.

الفتلاوی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این مراسم بار دیگر بر پایبندی خود به اجرای مصوبه پارلمان عراق که دولت را ملزم به اخراج همه نیروهای بیگانه از عراق از جمله تخلیه همه پایگاه‌های نظامی آمریکایی موجود در این کشور می کند، تاکید کردند.

وی که با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت وگو می کرد، افزود: شرکت کنندگان در این آیین مصرانه خواهان شناسایی همه عاملان جنایت فرودگاه بغداد و ارجاع آنها به دادگاه‌های بین المللی و دادگاههای عراق شدند تا جزای جنایت پلیدی را که مرتکب شدند، ببینند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات