۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۷۰۷۵۷
یادداشت؛

نفوذ؛ عامل اصلی انحطاط یک روحانی

نفوذ؛ عامل اصلی انحطاط یک روحانی
پدیده شوم نفوذ به خصوص درمیان اطرافیان و به ویژه فرزندان، عامل اصلی انحطاط یک روحانی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی منتظری از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در یادداشتی نسبت به سخنان اخیر شیخ محمود امجد واکنش نشان داد که متن آن در زیر تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

ماکان لاهل المدینه و من حولهم من الاعراب ان یتخلفوا عن رسول الله و لایرغبوا بانفسهم عن نفسه ذلک بانهم لایصیبهم ظما و لا نصب و لامخمصه فی سبیل الله و لایطئون موطئا یغیظ الکفار و لاینالون من عدو نیلا الا کتب لهم به عمل صالح ان الله لایضیع اجرالمحسنین.(سوره توبه آیه120)

اینکه صدای مخالف باید شنیده شود مطلبی است که عمیقا به آن باور دارم لکن در پیمودن هر مسیر باید (انصاف) را به عنوان چراغ راه،همواره در دست داشت.

انصاف آن چیزیست که حتی گناهکاران و تبهکاران و محکومین قطعی دادگاه ها نیز انتظارش را دارند.

سخنان اخیر جناب آقای امجد را شنیدم و متاثر شدم چرا که ایشان مدت زیادی مانوس با دانشجویان و طلاب بود و الان به خاطر چنین مواضع دشمن پسند و خلاف حق و انصاف، محبوبیتی ندارد.

در هر نظام حکومتی اعم از اسلامی و سکولار، لیبرال و سوسیال، امنیت خط قرمز است. حداقل خواسته مردم و نخبگان از حکومت تامین امنیت است.

مجازات هر گونه اقدام سازمان یافته علیه امنیت ملی هر کشور که موجب شورش و آشوب و اغتشاش و هرج و مرج و تخریب اموال عمومی و شخصی مردم شود چیزی به جز اعدام نیست.

خوب است ایشان به کتب فقهی قدما و متاخرین در بحث محاربه و افساد فی الارض مراجعه کنند که فقهاء عظام ذیل آیه 33مائده چه بیاناتی دارند.

آنچه در کلمات ایشان ذیل آیه فوق آمده است آنست که اگر محاربه و فساد فی الارض منجر به قتل و غارت شود، مجازات اعدام درپی دارد.

مجازات (تجرید السیف و السلاح) در فقه مشخص است تا چه رسد به ایجاد ناامنی عمومی.

آنچه که روح الله زم مرتکب شد صرفا مخالفت عقیده ای با نظام نبود؛ چه بسیار مخالفان جمهوری اسلامی که در ایران از تمام حقوق اجتماعی بهره مند هستند و آزادانه زیست می کنند.

آنچه او مرتکب شد هدایت و مشارکت در آشوبهای خیابانی درسالهای 88 و 98 بود که منجر به شهادت صدها بی گناه شد و تخریب میلیاردها تومان از اموال عمومی و مهمتر از همه سلب امنیت جانی مردم و همچنین مشارکت در پروژه پیچیده به شهادت رساندن سردار دلها حاج قاسم سلیمانی.

سرویس های جاسوسی فرانسه و برخی دولتهای مرتجع منطقه و نفوذی های داخلی منبع تامین اطلاعات او بودند. حفاظت فیزیکی او به عهده دولت فرانسه بود.

آیه ای که در اول این نوشتار بیان شد معیار خوبی برای تمام موضع گیری های افراد است.

خوب است ایشان ببیند در اتهام زنی به رهبر معظم انقلاب در کنار چه کسانی قرار گرفته و تیغ چه کسانی را علیه ملت عزیز و رشید ایران تیز می کند؟!

در کنار بهائیان، منافقین، سلطنت طلبها، جدایی طلبها، صهیونیستها و سایر دشمنان این مردم، تیغ بر روی مردم می کشد.

آنهم حمایت از یک عنصر خودفروخته و روسیاه که جانیان یقه سفید اروپایی و آمریکایی برایش اشک تمساح می ریزند.

ضربات روحانیت ناآگاه و آگاهِ وابسته، به مراتب کاری تر از دیگران بوده و هست.

پدیده شوم نفوذ به خصوص درمیان اطرافیان بخصوص فرزندان، عامل اصلی انحطاط یک روحانی است.

باید نخبگان حوزه و دانشگاه در قبال این گزافه گویی ها، ساکت ننشینند و رهبری عزیز، محبوب القلوب، مقتدر و در عین حال مظلوم را یاری کنند.

البته خدای تعالی و بندگان خالص خدا، ناصر این رهبر حکیم و فرزانه هستند، ای کاش سعادت یاری او نصیب ما شود.

والله ولیّ النعم

مصطفی منتظری

ارسال نظرات