۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۷۰۷۵۰
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

واکنش مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی به گستاخی یک روحانی‌نما به حریم ولایت

واکنش مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی به گستاخی یک روحانی‌نما به حریم ولایت
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به سیاست خبیث شروع آنتی‌تز انقلاب از بین روحانیت ساده‌لوح، گفت: هر کس از مسیر ولایت منحرف شود نیروی شیطان می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در واکنش به گستاخی اخیر یکی از روحانی‌نماها به حریم ولایت، اظهار کرد: در جورچین فتنه‌های آخرالزمان بعد از سقوط چهره‌های انقلابی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و... این بار شیطان زنجیر را به گردن چهره‌ای اخلاقی و دارای صبغه و سابقه معنوی انداخت تا از صید و نقطه‌گذاری در این مسیر غفلت نکرده باشد.

وی افزود: قطعاً خورشید ولایت آن‌قدر تلألؤ دارد که با خاکسترپاشی عده‌ای به اطراف خود، آسمان نظام ولایی، مردمی و شهید داده ایران عزیز کدر نشود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ولی با وجود این وظیفه همه است که در این اوضاع، روزانه «اهدانا الصراط المستقیم» که صراط ولایت است را به همدیگر تذکر بدهند و سرود ولایت را بیش از پیش زمزمه کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در برابر این غنیمت گیری دشمن از جبهه حوزوی انقلاب، جوانان مؤمن و انقلابی حوزوی و غیر حوزوی رسالت روشنگری دارند تا علاوه بر برملا کردن سیاست خبیث شروع آنتی‌تز انقلاب از قم و از بین روحانیت ساده‌لوح، جامعه به این باور برسد که اگر از مسیر ولایت منحرف شود بنا به تعبیر امام علی (ع) ابزار و نیروی شیطان می‌شوند.

وی افزود: مولای متقیان در حق عده‌ای فرمود: «اتَّخَذُوا الشَّیْطَانَ لِأَمْرِهِمْ مِلَاکاً وَ اتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاکاً فَبَاضَ وَ فَرَّخَ فِی صُدُورِهِمْ وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فِی حُجُورِهِمْ فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ فَرَکبَ بِهِمُ الزَّلَلَ وَ زَیَّنَ لَهُمُ الْخَطَلَ فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِکهُ الشَّیْطَانُ فِی سُلْطَانِهِ وَ نَطَقَ بِالْبَاطِلِ عَلَی لِسَانِه»؛ یعنی این گروه کسانی هستند که در کارشان به شیطان تکیه کرده و ابزار دست او گشته‌اند. پس او در سینه هاشان لانه کرده و به زاد و ولد پرداخته و دامانشان را پرورشگاه خود یافته است. پس چشم و زبان آنان، چشم و زبان شیطان شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: آنگاه به خاطر سستی جامعه‌ای که متأثر از این جماعت بودند عدالت در محراب با شمشیر جهالت و ساده‌لوحی غرق خون شد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه باید همگان در سطوح مختلف اجتماعی آماده مواجهه با فتنه‌ها و دسیسه‌های رنگارنگ آخرالزمانی باشند و با تکیه بر ستون ولایت در خرمشهرهای پیش رو نقش‌آفرینی مثبت داشته و دشمن را مأیوس کنند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات