۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۷۰۶۳۰
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

ارتقای آرامش و افزایش سطح امید و توکل در جامعه رویکرد روحانیت است

ارتقای آرامش و افزایش سطح امید و توکل در جامعه رویکرد روحانیت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام احمدی گفت: ایجاد آرامش و بالا بردن سطح امید و توکل در مردم رویکرد روحانیت برای ارتقای توان عمومی مقابله اجتماعی با بلایا و مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست ویژه 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه که به‌صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به خدمات جهادی طلاب و روحانیان در جریان مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: حوزویان در عرصه جبهه سلامت هم گام با کادر درمان و بهداشت، در خط مقدم این عرصه خدمات‌رسانی و کمک می‌کردند.

وی افزود: از قرون گذشته تاکنون مرجعیت و روحانیت اصیل و متعهد شیعه همواره سعی در ایجاد آرامش در جامعه و بالا بردن سطح امید و توکل مردم دارند تا توان عمومی مقابله اجتماعی با بلایا و مشکلات ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه توصیه به دعا و توسل به اهل‌بیت (ع) در همین راست قابل‌تعریف است، اضافه کرد: دعا در بهبود بیمار نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و بسیاری از مردم اثرات شگفت‌آور دعا را در شفای بیماری‌های غیرقابل معالجه با چشم خویش دیده و آن را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته روشن است که این سخن به معنای نادیده گرفتن طبابت و دارودرمانی و جایگزینی دعا نیست.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: بزرگان دین برای دفع بلا و بیماری‌های مسری، مردم را به خواندن زیارت عاشورا، توسل به اهل‌بیت (ع) توصیه می‌کردند، مانند جریان معروف و منقول از شیخ عبدالکریم حائری از استاد خود مرحوم آیت‌الله فشارکی، درباره جریان شیوع وبا در سامرا و توصیه ایشان مبنی بر دعا و خواندن زیارت عاشورا که منجر به رفع این بلا شد.

وی اضافه کرد: همچنین داستان مرحوم آیت‌الله حجت کوه کمرهای در مقابله با بلیه خشک‌سالی و قحطی شدید در قم که چهل تن از طلاب مهذب را برای توسل به مسجد جمکران اعزام کردند نشان‌دهنده نقش دعا و توسل در مواجهه به بلایای طبیعی است.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در تمام دوره‌های تاریخی علما و روحانیت همواره در کنار مردم بوده و در حوادث و بلایای بزرگ و کوچک به مردم، نیازمندان و آسیب دیدگان خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: علما و روحانیان در عین تشویق مردم به دعا و استغفار هرگز مردم را از انجام دستورات پزشکی و رعایت توصیه‌های بهداشتی نهی نکرده و حفظ جان و سلامت را از مهم‌ترین وظائف شخصی و اجتماعی دانسته و می‌دانند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات