۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۷۰۶۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تشکل‌های دانشجویی انقلابی موتور محرکه دانشگاه‌ها هستند

تشکل‌های دانشجویی انقلابی موتور محرکه دانشگاه‌ها هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تشکل‌های دانشجویی، انقلابی، جهادی، متدین، متعهد و ولایی را موتور محرکه دانشگاه‌ها توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با جمعی از فعالان تشکل‌های دانشجویی استان، با اشاره به نقش و رسالت مجموعه‌های دانشگاهی، اظهار کرد: حرکت علمی دانشگاه‌ها باید در مسیر رفع مشکلات جامعه باشد تا در حوزه‌های مختلف شاهد عمران و آبادانی باشیم و کاستی‌های موجود رفع شود.

وی با تأکید بر لزوم هدفمندسازی حرکت دانشجویان در دانشگاه، افزود: دانشجویان باید برای پویا کردن فضای دانشگاه‌ها به‌عنوان موتور محرکه فعالیت‌های مختلف اقدام کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تشکل‌های دانشجویی، انقلابی، جهادی، متدین، متعهد و ولایی را موتور محرکه دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: چنین تشکیلاتی باید با فهم و درک موضوعات مبتلابه، اقدام به تحلیل مسائل مختلف کرده و در هرجایی که لازم باشد همچون دوران کرونا یا دفاع مقدس، حضور داشته و به مردم خدمت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری جایگاه تشکلات دانشجویی را محلی توأم با احساس و عقلانیت توصیف کرد و گفت: اجرای برنامه‌هایی همچون راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی ازجمله برنامه‌های مهم تشکلات دانشجویی است که باعث ایجاد حرکت و شور در میان دانشجویان شده و احساس مسئولیت و دغدغه مندی را در بین آن‌ها تقویت می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد بر مطالبه گری مجموعه‌های دانشجویی نیز تأکید کرد و افزود: تشکل دانشجویی باید شجاع، مستقل و دارای درک شرایط و اوضاع بوده و در موضع‌گیری‌های خود استقلال داشته باشند.

وی دانشجو را دلسوز شرایط جامعه و همچنین رصد کننده اقدامات مسؤولان توصیف کرد و ادامه داد: باید با مطالبه گری، غفلت مسؤولان در اجرای وظایف مربوطه را گوشزد کرد؛ البته هر مطلبی که از سوی تشکل‌های دانشجویی مطرح می‌شود، لازم است با مطالعه و تحقیق و تسلط کافی بر موضوع باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی جوان دارای شور و احساس به همراه عقلانیت را باعث ایجاد جامعه‌ای فرهیخته دانست و گفت: آینده نظام در دست دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است؛ ازاین‌رو باید طلاب و حوزویان در حوزه علمیه و اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها برای نقش‌آفرینی در آینده نظام خود را آماده کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات