۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۷۰۳۳۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

طلبه در تراز نظام اسلامی و ولایی، دغدغه انقلابی دارد

طلبه در تراز نظام اسلامی و ولایی، دغدغه انقلابی دارد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر فردی به حوزه علمیه بیاید اما کاری به نظام نداشته باشد، این فرد طلبه در تراز نظام اسلامی و ولایی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و عملکرد حوزه علمیه، اظهار کرد: آبروی شما، آبروی مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه است و خراب کردن شما به حساب ما هم نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی شخصیتی جهادی و خستگی‌ناپذیر است، افزود: به همت مدیریت و سایر مسؤولان انصافاً اقدامات بسیار خوبی در حوزه علمیه استان انجام شده که ریشه در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: تقویت و تکمیل زیرساخت‌های حوزه ثمره سفر رهبری و پیگیری‌های مدیر حوزه علمیه است که توانست مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب را به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: ما همراه با مسؤولان حوزه علمیه تکلیف داریم تا ترویج کننده گفتمان ولایت و رهبری در جامعه باشیم و طرح و برنامه‌های مختلف را برای پیشبرد حوزه علمیه اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های مختلف حوزه علمیه استان، اظهار کرد: الآن هیچ بهانه‌ای برای کوتاهی کردن در امر حوزه علمیه باقی نمانده و همه باید با روحیه انقلابی و جهادی برای ارتقای بیش از پیش حوزه تلاش کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مدیریت حوزه علمیه بالاتر از مدیریت یک مدرسه و دانشگاه و اداره است؛ زیرا مدیر حوزه قرار است طلابی را تربیت کند که این افراد خود تربیت‌کننده جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای تربیت طلبه مایه گذاشت، خاطرنشان کرد: شیطان در حال کادرسازی است؛ در وهله نخست با تلقین و وسوسه انسان را منحرف کرده و بعد نسبت به برخی از افراد سرمایه‌گذاری ویژه می‌کند و سپس شیطان با زبان افرادی که کادرسازی کرده است حرف می‌زند و این‌گونه عده زیادی را گمراه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: ما هم باید با کادرسازی جلوی حرکت‌های شیطانی را بگیریم در غیر این صورت کل جامعه آلوده می‌شود.

وی با تأکید کرد: تربیت و تهذیب نفس طلاب بسیار مهم است؛ ازاین‌رو باید به معدل آموزشی و اخلاقی و تهذیبی طلاب توجه توأمان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: علم بدون اخلاق ضرر بیشتری دارد؛ زیرا فردی که علم دارد اما اخلاق ندارد عالمی می‌شود که جامعه را منحرف می‌کند؛ اما اگر اخلاق خوب داشته باشیم علم نداشته باشیم حداقل کسی را منحرف نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید برای مدارس وقت زیادی گذاشت، افزود: طلبه باید به‌گونه‌ای تربیت شود که افتخارش این نباشد که تنها دنبال علم است و کاری به نظام و سیاست و مردم ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: عابد گوشه‌گیری کرده و کاری به مردم ندارد؛ اما طلبه و عالم فرق دارد، باید به میان مردم و جامعه آمده و دست مردم را بگیرد؛ زیرا در نظام ولایی اگر احساس کنیم کاری از دستمان برمی‌آید ولی برای امام زمان (عج) و نایب آن نکنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: باید طلبه انقلابی و ولایی تربیت کنیم که نظام را از خودش بداند و دغدغه مند باشد و خود را برای نقش‌آفرینی در عرصه جامعه آماده کند؛ وگرنه اگر به حوزه علمیه بیاید اما کاری به نظام نداشته باشد، طلبه در تراز نظام اسلامی و ولایی نیست./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات