۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۶۸۳۹۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی خلأ جبران‌ناپذیری برای حوزه علمیه است

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی خلأ جبران‌ناپذیری برای حوزه علمیه است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: فقدان استاد متواضع حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی برای حوزه علمیه خراسان شمالی مصیبتی اندوه‌بار و خلأ غیرقابل جبرانی است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ایزدی، مؤسس و بنیان‌گذار مدارس علمیه امام صادق (ع) و الزهرا (س) بجنورد، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ ...» و تأکید می‌کند مرگ عالم مصیبتی جبران‌ناپذیر و رخنه‌ای بسته ناشدنی است.

وی افزود: فقدان و درگذشت استاد متواضع و روحانی خلیق حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی‌اصغر ایزدی برای حوزه علمیه خراسان شمالی مصیبتی اندوه‌بار و خلأ غیرقابل جبرانی است، چه اینکه این عالم مجاهد در سالیان متمادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همّ و غمّ خود را صرف تربیت طلاب علوم دینی ساخت و با تلاش شبانه‌روزی و همه‌جانبه و همراهی نیک اندیشان در رشد و تعالی حوزه علمیه خراسان شمالی و کادرسازی نهادهای دینی در استان نقش ویژه‌ای داشت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه تصریح کرد: اعتقاد و تقید به هدف در راستای طلبه پروری، تلاش مستمر در عرصه خدمات فرهنگی و اجتماعی، اخلاص، نظم و ولایتمداری این استاد و مدیر حوزه علمیه در بیش از سه دهه خدمتگزاری در مکتب اهل‌بیت (ع) ایشان را به الگوی ممتازی در بین عموم مردم متدین و انقلابی، اساتید، مدیران و بزرگان حوزه مقدس خراسان و قم مبدل ساخته بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: ابراز ارادت شاگردان ایشان و شخصیت‌های انقلابیِ استانی و کشوری، نسبت به خدمات این روحانی شریف و گران‌قدر در عیان و نهان گواه بر تأثیرگذاری معنوی آن خادمِ صادق در اردوگاه سربازان امام زمان (عج) است.

وی اظهار کرد: به همت این مجاهد خستگی‌ناپذیر قریب به دو هزار نفر طلبه برادر و خواهر تاکنون در مدرسه علمیه امام صادق (ع) و الزهرا (س) بجنورد تحصیلات حوزوی را گذرانده‌اند که هم‌اکنون در شئون مختلف حوزوی اعم از تدریس، تبلیغ، مدیریت‌های فرهنگی و قضائی و... در سراسر کشور مشغول به خدمت به مکتب اهل‌بیت (ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: این‌جانب به نمایندگی از جامعه حوزوی استان، اساتید، طلاب و مبلغان درگذشت آن عالم خدوم را به خانواده مکرم ایشان شاگردان و ارادتمندان و عموم دوستداران ایشان خاصه برادر بزرگوارشان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد ایزدی تسلیت گفته و غفران و رضوان الهی و بهره‌مندی از رحمت خاصه پروردگار را برای آن مرحوم از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ایزدی که بیش از سه دهه عمر خود را مصروف خدمت صادقانه به طلاب و حوزه‌های علمیه کرده بود، براثر سکته مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری بود و ظهر دیروز دعوت حق را لبیک گفت.

وی تا تابستان امسال مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه علمیه خراسان شمالی بود.

مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد به همت بزرگانی ازجمله مرحوم حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی در سال 64 راه‌اندازی شد و با بیش از 35 سال سابقه فعالیت تاکنون روحانیان و عالمان زیادی را تقدیم جامعه و نظام اسلامی کرده است.

اکنون بیش از 300 طلبه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در پایه اول تا هشتم مشغول به تحصیل هستند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
انا لله و انا الیه راجعون
0
0