۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۸۳۲۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

مراقب موریانه‌های انقلاب باشیم

مراقب موریانه‌های انقلاب باشیم
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اختلاط حق و باطل، اختلاس، اختلال در نظام اجتماعی و اختلاف چهار موریانه عصا و ستون انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با معاون تعلیم و تربیت بسیج و معاون بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) به تبیین چهره‌های محبوب اهل‌بیت (ع) پرداخت.

وی افزود: امام صادق (ع) در حدیثی چهره‌های محبوب اهل‌بیت (ع) را معرفی کرده و می‌فرمایند: «انا لنحب من کان عاقلا عالما فهما، فقیها، حلیما، مدارئا، صبورا، صدوقا، وفیا»؛ یعنی ما کسی را دوست داریم که عاقل، زود فهم، دانای به احکام شرع، بردبار، با مدارا، شکیبا، بسیار راست‌گو و باوفا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت و نقش ویژگی باوفا بودن، خاطرنشان کرد: امام راحل نیز در توصیف شهید هاشمی نژاد این شهید بزرگوار را عالم جوانمرد باوفا توصیف کردند.

وی با بیان اینکه ما در انقلاب و نظام اسلامی خود باوفایی و بی‌وفایی را تجربه کرده‌ایم، افزود: بسیاری از افراد نسبت به امام راحل بی‌وفایی کردند؛ زیرا با امام آمدند اما با امام نماندند و مسیر خود را جدا کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: کسانی که در یک مسیر ریزش می‌کنند معمولاً افراد بی‌وفایی هستند؛ اما در مقابل رویش‌های جدید اغلب از سوی افراد باوفا صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند اگر 40 نفر انسان باوفا و درست و حسابی در اطرافم داشتم اوضاع را تغییر می‌دادم که این خود نشانه دیگری از مظلومیت مولای متقیان است.

وی تصریح کرد: وقتی امام وارد عرصه اجرا می‌شود نیازمند یار و یاور و مجری است؛ ازاین‌رو باید گفت در زمان کنونی نیز مردم و مسؤولان مجریان و یاوران ولی‌فقیه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شکوه و جلال حضرت سلیمان (ع)، افزود: حضرت سلیمان (ع) با آن همه قدرت و شکوه، وقتی به عصای خود تکیه می‌داد هیبت ویژه‌ای می‌یافت که کسی جرئت نمی‌کرد به او نزدیک شود؛ اما وقتی همین عصا توسط موریانه خورده و از درون تهی شد، اوضاع تغییر کرد.

وی تصریح کرد: اکنون نیز مردم و مجریان حکومت به‌مثابه عصای دست ولی‌فقیه هستند و اگر این عصا توسط موریانه‌ها خورده و درون تهی شود، قدرت ولایت‌فقیه کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به موریانه‌های انقلاب، اظهار کرد: اختلاط حق و باطل، اختلاس، اختلال در نظام اجتماعی و اختلاف چهار موریانه عصا و ستون انقلاب هستند که اگر این موریانه‌ها عصای سلیمانی انقلاب را از درون تهی کنند در آن صورت قدرت انقلاب رو به افول می‌گذارد؛ ازاین‌رو باید هوشیار بوده و اجازه ندهیم موریانه‌های اختلاف، اختلاط، اختلال و اختلاس صدمه‌ای به ستون انقلاب ما بزند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات