۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۶۷۷۶۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اولویت جامعه در شرایط کنونی حفظ انسجام درونی و اتحاد ملی است

اولویت جامعه در شرایط کنونی حفظ انسجام درونی و اتحاد ملی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جنگ ترکیبی تحریم‌ها، سوء مدیریت‌ها و کرونا، اولویت جامعه در شرایط کنونی را حفظ انسجام درونی و اتحاد ملی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست با مسؤولان استانی، با اشاره به مشکلات و ضعف‌های مدیریتی موجود در کشور، اظهار کرد: کشور عزیز ما اکنون از سویی در یک جنگ ترکیبی جهانی به سر می‌برد و از سوی دیگر مبتلابه ضعف مدیریت‌ها و سوء تدابیر است.

وی افزود: البته از سوی سوم درگیر این بلیّه جهانی و ویروس کرونا است؛ اما در چنین شرایطی، اصل اولی و اولویت‌دار جامعه، حفظ انسجام درونی و اتحاد ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در چنین شرایطی، حفظ این اتحاد و انسجام، الزاماتی دارد، اضافه کرد: از مهم‌ترین لوازم تقویت اتحاد، پرهیز از هرگونه سخن و اقدامی است که به جداره انسجام ملی و دیواره امنیت اجتماعی کشور خدشه و صدمه وارد کند.

وی تصریح کرد: انتقادهای تند و بی‌پروا به بهانه انتقاد و نهی از منکر همراه با ذکر مصادیقی از مسؤولان، ازجمله اقداماتی است که به دیواره وحدت ملی، ضربه وارد می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نباید عناصر انقلابی حتی با نیت خوب و درست چنان عمل کند که موجب ناخشنودی رهبر حکیم انقلاب اسلامی شوند تا آنجا که ایشان به صراحت ناراحتی خودشان را از این رفتارها ابراز کرده و حکم حرمت فقهی و اخلاقی را بر این اعمال بیان کنند.

وی تصریح کرد: انقلابی گری دارای سه ضلع عقلانیت، عدالت و معنویت است درحالی‌که برخی از تعبیرات به کار گرفته شده در نقد مسؤولان نه عاقلانه است و نه عادلانه و نه نشانی از معنویت دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جامعه انقلابی به‌ویژه جوانان و تشکل‌های انقلابی باید رعایت این مرزها را از یکدیگر مطالبه کنند.

وی افزود: شاخص اصلی در اخلاق سیاسی اسلام با رعایت حدود شرعی در انتقاد به قصد اصلاح جلوه می‌کند، برخلاف سیاست ورزی‌های غربی که در آن نقدها به قصد تخریب انجام می‌شود و این تفاوت انتقاد قرآنی و انتقاد آمریکایی است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات