۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۹۵۹۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی؛ محور پیشرفت مطلوب حوزه علمیه استان

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی؛ محور پیشرفت مطلوب حوزه علمیه استان
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی محور پیشرفت مطلوب کمی و کیفی حوزه علمیه استان در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران و مسؤولان مدارس علمیه استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بجنورد، با قدردانی از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در مدت حدود 9 سال حضور در استان، اظهار کرد: مولی امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «اذا وَصَلَتْ اِلَیکم اَطرافُ النِّعَمِ فلا تَنفِروا اَقصاها بِقِلَّةِ الشُّکرِ» و تأکید می‌کند هنگامی بخش‌هایی از نعمت‌های خداوند به شما رسید با کم شکری خود را از ادامه آن محروم نکنید.

وی خطاب به نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، افزود: زحمات و تلاش‌ها و حضور مؤثر شما برای ارتقای کمی و کیفی حوزه علمیه استان در هشت سال اخیر ستودنی و کم‌نظیر است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: دغدغه‌های شما در ساحت‌های مختلف منصب نمایندگی رهبری در استان و نیز مسائل مرتبط با حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی سبب شد در این 9 سال گام‌های بلندی در عرصه دین و فرهنگ در خراسان شمالی برداشته شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: مواجهه شما در باب حوزه و وقت گذاری برای مسائل حوزوی و پیگیری و دغدغه مندی نسبت به مسائل و نیازمندی‌های مختلف مدارس علمیه نعمتی برای استان بود.

وی اظهار کرد: در جلسات تهران و مدیران مدارس علمیه سراسر کشور وقتی از همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها با حوزه علمیه صحبت می‌شد، مدیران حوزه‌های علمیه کشور از میزان اهتمام و وقت گذاری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برای حوزه علمیه تعجب می‌کردند و ما باید از این ظرفیت و نعمت وجودی حضرت‌عالی بیشتر از این استفاده می‌کردیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به راه‌اندازی حوزه علمیه با سطوح عالیه در خراسان شمالی، تصریح کرد: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 91 در سفر به خراسان شمالی مبنی بر ایجاد حوزه علمیه با سطوح عالیه در استان، طرح توسعه حوزه علمیه استان تدوین و به فرمایشات رهبری جامه عمل پوشیده شد که محور این پیشرفت مطلوب نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینهٔ مواردی از قبیل ارتقای سطح تحصیلی حوزه از سطح دو به سطح سه و مقطع خارج، جذب طلبه، جذب اساتید، اعطای مجوزهای تدریس، رشد چشمگیر توان علمی طلاب و اساتید، منابع انسانی و ... فعالیت‌ها و اقدامات ارزنده‌ای با هدایت و راهبری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی انجام شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات