۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۸۹۱۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کاهش فعالیت‌های اجتماعی در دوران کرونا فرصتی برای انس بیشتر با کتاب است

کاهش فعالیت‌های اجتماعی در دوران کرونا فرصتی برای انس بیشتر با کتاب است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مردم در دوران کاهش فعالیت‌های اجتماعی و خانه‌نشینی به دلیل کرونا، انس و ارتباط خود را با کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آئین رونمایی از دو جلد کتاب جدیدالتألیف و تجلیل از کتابداران نمونه استان که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد، به تبیین اهمیت انس و عادت جمعی به کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت.

وی با بیان اینکه کتاب گنج گران‌بها و سرمایه ذی‌قیمتی است، اظهار کرد: دانش انسان را به درجات بالا رسانده و ایمان و علم در کنار هم سبب ارتقای انسان می‌شود؛ ازاین‌رو باید به علم‌آموزی و تقویت ایمان خود به‌صورت توأمان اهتمام داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در ایام کرونا که فعالیت‌های اجتماعی ما کمتر شده، وقت خود را به بطالت نگذرانیم و علاوه بر اینکه خود از این فرصت برای مطالعه کتاب استفاده می‌کنیم، فرزندان خود را نیز به مطالعه عادت دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مردم در دوران کاهش فعالیت‌های اجتماعی و خانه‌نشینی به دلیل کرونا، انس و ارتباط خود را با کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بحث کتابخانه‌ها در خراسان شمالی گام‌های بلند و خوبی برداشته شده و ارتقای کتاب و کتاب‌خوانی در استان کاملاً محسوس است، اضافه کرد: کتاب‌خوانی و مطالعه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو باید اهتمام و توجه به بحث کتاب و کتابخانه‌ها در استان افزایش یابد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: فرهنگی‌ترین ملت‌های جهان را با شاخص سرانه مطالعه روزانه، چاپ و نشر کتب، شمارگان فراوان کتاب و... می‌سنجند؛ ازاین‌رو همه به‌ویژه نخبگان باید برای فرهنگ‌سازی در این عرصه رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه گام نخست در این فرهنگ‌سازی، آشنایی با نگاه و اندیشه و دغدغه‌ها و غصه‌های رهبر انقلاب اسلامی در این حوزه مهم و راهبردی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: «اگر تعداد کتاب زیاد شد، اگر عنوان کتاب زیاد شد، اگر کتاب در همه موضوعات مورد نیاز بود، اگر مردم توانستند سؤال‌ها و استفهام‌هایشان را در کتاب بیابند و به کتاب مراجعه کنند، یک عالم دیگر و ماجرای دیگری خواهد شد! هرکجا که با کتاب سر و کاری هست، می‌بینید که از لحاظ کیفیت روحی و وضع فکری، نسبت به آنجایی که این وضعیت وجود ندارد، تفاوت محسوسی هست.»

گفتنی است، در این آئین افزون بر تجلیل از کتابداران نمونه استان، دو کتاب «الفبای انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم» و «همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌ها در بیانیه گام دوم» تألیف نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد رونمایی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات