۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۷۰۸۱۴

بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در محکومیت سخنان امجد

بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در محکومیت سخنان امجد
اصفهان - مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن سخنان اخیر محمود امجد، تلاش دشمنان برای حمله به ولایت فقیه را ناکام و شکست خورده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در واکنش به سخنان سخیف و سراسر مغالطه محمود امجد و عوض کردن جای جلاد و شهید توسط وی، با صدور بیانیه ای این سخنان را محکوم کرد، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا وَمَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ

سوره انعام ۱۰۴

در طول تاریخ همواره جریان حق و باطل امتداد داشته است و مهم ترین معیار و محک افراد، حضور در جبهه حق یا باطل است؛ بصیرت، تیزبینی و وسعت افق دید باعث می شود انسان بتواند در تعیین سرنوشت و فرجام خودنوشته خویش موثر باشد و روحانیت به دلیل آنکه ملبس به لباس دین است باید با تهذیب نفس و دقت و هوشیاری حرکت کند چرا که لغزش او بسیار خطرناک است.

حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: «اگر به سبب اعمال و کردار و رفتار ناروای شما یک نفر گمراه شده از اسلام برگردد، مرتکب اعظم کبائر می باشید، مشکل است توبه شما قبول گردد».

اگرچه متاسفانه شاهد بودیم که سخنان اهانت آمیز و به دور از ذره ای انصاف از دهان فردی که ملبس به کسوت روحانیت است خارج شد، اما تاریخ از این افراد کوته بین و بی بصیرت مثالهای فراوانی دارد اما خدا نکند که رفتار و گفتار ما به جای هدایت، باعث انحراف گردد.

بدون شک از ارکان اصلی و ستون خیمه انقلاب اسلامی، ولی فقیه است که دشمنان به هر شیوه و روشی به دنبال تضعیف آن هستند، امام و ولی در فرهنگ شیعی جایگاهی مهم دارد و جامعه، سعادت خود را مرهون اطاعت از ولی است؛ امیرالمومنین (علیه السلام) در خطبه ۳۵ نهج البلاغه فرمودند: «شما امام بر حق خود را نافرمانی می کنید و آنان سردمداران غاصب و باطل خویش را اطاعت می کنند».

مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان ضمن محکوم کردن سخنان آقای امجد، از مسئولان ذی ربط تقاضامند است بر طبق مقررات و قوانین با چنین افرادی قاطعانه برخورد کنند.

والسلام علی من اتبع الهدی

مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات