۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۰۶۸

رنج‌نامه مسلمانان کتاب شد

رنج‌نامه مسلمانان کتاب شد
مجموعه داستان «هلو برادر» تلاش دارد تا با پرداختن به مشکلات و مصائب جامعه مسلمانان در جهان، راه گفت‌وگوی جهانی مسلمانان را باز کند.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشر معارف مجموعه داستان «هلو برادر» را به کوشش حامد اشتری منتشر و روانه کتابفروشی‌ها کرد.

«هلو برادر» تلاش جمعی از نویسندگان انقلابی و مذهبی برای به تصویر کشیدن مظلومیت مسلمانان در سراسر جهان است.؛ از داستان‌هایی در مورد کشتار مسلمانان ایغور در چین گرفته تا قتل عام مسلمانان در نیوزلند، بوسنی، فلسطین، نیجریه و ... .
این اثر در واقع تلاش نویسندگان زن مسلمانی‌ است که یا تا به حال از آنان آثاری منتشر شده یا به زودی آثار مطرح دیگری از آنها در بازار نشر ارائه می‌شود. نویسندگان این مجموعه می‌کوشند دید خواننده را وسعت بخشیده و رسم مسلمانی را در جای جای جهان به تصویر بکشند.

در معرفی این اثر آمده است: «هلو برادر» رنج‌نامه است. مجموعه‌ای داستانی که سراغ انسان‌های روایت نشده رفته. ماجراهایی که ریشه در واقعیت دارد و از پرداختی مناسب سود می‌برد. روایت‌هایی خوش‌خوان که نویسندگان دغدغه‌مندش از زندگی و زمانه مسلمانان جهان داستان‌هایی جالب را نقل می‌کنند.

کتاب , نشر معارف , داستان , مسلمان ,

دوربین روایتگر این نویسندگان گاهی در نیجریه کنار دست شیخ زکزاکی قرار می‌گیرد و گاهی به زندان‌های رژیم اشغالی می‌رود. آمریکا، نیوزلند، چین، کنگو و اروپا جاهایی است که شهرزاد قصه‌های «هلو برادر» می‌چرخد. هرجا مسلمانی هست و می‌خواهد مسلمان بماند، می‌تواند سوژه داستان این نویسندگان شده باشد. داستان‌های این مجموعه در دام شعارزدگی نمی‌افتند و از قواعد روایتگری ادبی دور نمی‌شوند.

حامد اشتری که پیش از این رمان «قربانی طهران» و مجموعه داستان «من از گاوی که لگد می‌زند، می‌ترسم» را در کارنامه خود دارد، دبیر این مجموعه است و سعی کرده با به‌گزینی، آثاری دغدغه‌مند و خوش‌خوان را در این حوزه جمع‌آوری کند. در این کتاب از نویسندگانی چون سمیه عالمی، فاطمه حاجی پروانه، سفانه الهی، طاهره مشایخ، فاطمه الیاسی، مینا شائیلوزاده، فاطمه ابراهیمی، زهرا زارعی و فهمیه شاکری‌مهر داستان‌هایی را می‌خوانیم که در این موضوع اولین کار محسوب شده و سعی در باز کردن معبر گفت‌وگوی جهانی مسلمانان دارد.

«هلو برادر» توسط نشر معارف در 136 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان به چاپ رسیده است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات