۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۱۹۲
آیت الله صافی گلپایگانی با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی:

شیعیان با برپایی عزاداری، شکوه مراسم فاطمی را به جهانیان نشان دهند

شیعیان با برپایی عزاداری، شکوه مراسم فاطمی را به جهانیان نشان دهند
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی تأکید کرد: امروز شیعیان با برپایی مراسم عزاداری و با رعایت اصول بهداشتی، عظمت و شکوه مراسم فاطمی را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) نکاتی را خطاب به سوگواران فاطمی و هیئات عزاداری تذکر داد؛ متن این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«اللهم صلّ و سلّم علی الصدیقة الشهیدة الرّضیة المرضیة الحوراء الانسیة المظلومة المغصوبة فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین.»

سالروز شهادت بانوی بزرگ جهان بشریت، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به قلب مقدّس و سوزان فرزند داغدارش، منتقم خون‌های پاک، حضرت بقیّة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

جمعی از علاقه‌مندان به ساحت مقدّس فاطمی از این حقیر ناتوان درخواست کردند درباره برگزاری مراسم و اقامه عزاء و مراسم سوگواری فاطمیه، مطلبی را عرض کنم، که حقیر اطاعت نموده و چند جمله‌ای را تقدیم می‌دارم:

شخصیت نورانی و آسمانی حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام را، فقط باید خدای فاطمه و پدر بزرگوار فاطمه و همسر والامقام فاطمه و فرزندان عزیز آن حضرت صلوات الله علیهم اجمعین معرّفی نمایند. خداوند متعال در قرآن کریم، آیه شریفه مباهله، و یا آیه تطهیر و یا در سوره مبارکه انسان و نیز آیات مبارکه سوره کوثر، آن حضرت را عزیزترین افراد نزد پیامبر و اسوه پاکی و عصمت و شخصیت نمونه فضائل انسانی و مکارم اخلاقی معرّفی می‌فرماید.

ماه جمادی، یادآور یکی از غم‌انگیزترین حوادث تاریخ است که در نوع خود، مانند و نظیر ندارد. اگر بخواهیم حقیقت غم‌بار این مصیبت بزرگ را بیان کنیم، باید بگوییم که آسمان و زمین و ستارگان و کهکشان‌ها، تاب و توان دیدن و شنیدن این مصیبت عظمی را ندارند. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، آن کوه صبر و استقامت و آن شجاع‌ترین انسان روی زمین، چنان در این مصیبت عظمی، داغدار شد، که با شنیدن شهادت همسر مهربان خویش، از هوش رفت و بعد فرمود:

نفسی علی زفراتها محبوسة

یا لیتها خرجت مع الزَّفرات

 لا خیر بعدک فی الحیاة و إنّما

أبکی مخافة أن تطول حیاتی

اگر امروز شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام برای آن حضرت اقامه عزا می‌نمایند و عرض احترام و اخلاص و خاکساری دارند، برای این است که می‌خواهند تاریخ را برای جهانیان بیان نمایند و گوشه‌ای از فضائل و مقامات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را بازگو کنند و معارف بزرگ الهی را که در خطبه فدکیه است به انسان‌های خداشناس و آزاده نشان دهند.

امروز، شیعیان و علاقمندان آن حضرت، با برپایی مراسم عزاداری با رعایت اصول بهداشتی، عظمت و شکوه مراسم فاطمی را به جهانیان نشان داده و دفاع از مقام شامخ ولایت و امامت و پیروی از آن حضرت را افتخار خود می‌‌دانند و با توسّل به حضرات معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و قرائت حدیث شریف کساء و دعای توسّل، از خداوند متعال مسئلت نمایند که فرج موفور السرور حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین له الفداء را نزدیک فرماید و مشکلات و گرفتاری‌ها و بیماری‌ها را به واسطه انوار مقدّسه آن بزرگواران برطرف نماید.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

10 جمادی الاولی 1442 ه.ق

لطف الله صافی

/998/د102/ب1

ارسال نظرات