۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۱۹۸
حجت الاسلام قطبی مطرح کرد؛

رسانه تمدن ساز، ضرورت اجتناب ناپذیر

رسانه تمدن ساز، ضرورت اجتناب ناپذیر
اصفهان - رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: همه آنچه در آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی قرار گرفته است در تمدن ایرانی اسلامی عینیت خواهند یافت.

حجت الاسلام محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ضرورت نگاه تمدنی در مسائل مختلف، گفت: تمدن یک رسالت، هدف، مقصد و آرمان دست یافتنی است، کما اینکه در ادوار مختلف تاریخ بشریت تمدن های متعددی ظهور یافته و بخشی از تاریخ را رقم زده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تمدن ایرانی اسلامی نه صرفاً یک تمدن بشری و نه صرفاً یک تمدن تجریدی و ذهنی است، تمدن ایرانی اسلامی یعنی عینیت خارجی و واقعی ارزش های اسلامی در سرزمین بلند آوازه ایران اسلامی.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه تمدن سازی یک فرآیند است، اظهار کرد: تمدن سازی یک راه طولانی است، یک مسیر پیچیده و صعب العبور است، برای رفتن در این راه و رسیدن به آن هدف باید سخت کوشید، باید همواره به اندیشه و تفکر اهمیت داد، از افق‌های بلند در جامعه غفلت نکرد، باید دُر گرانبهای تعقل و تفکر همیشه در کانون توجه قرار داشته باشد. متاسفانه  صدا و سیما در این سال ها از این دُرهای گرانبها غفلت کرده است.

حجت الاسلام قطبی در ادامه  افزود: تعقل و تفکر در برنامه‌ها و تولیدات این رسانه به حاشیه رفته و صرفاً توجه به امور روزمره و فراغت های بی سایه و بی‌مایه محور اصلی این رسانه شده است، پرداختن به ظاهر زندگی و زیبایی های پوسته ای و بی عمق و خنده های زورکی و شادی های پولکی، برنامه‌های نیم‌بند و تولیدات بیرنگ، همه و همه حکایت از سطحی نگری و روزمرگی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود به طور خاص این رسانه به تفکر و اندیشه و بازتابی و بازنمایی نظریه‌ها و اندیشه‌های عمیق و تمدن‌ساز توجه بیشتری داشته و فضای گفت‌وگو های علمی و فکری در این رسانه فراهم آید./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات