۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۷۱۲۳۳

زندگینامه بانو امین اصفهانی منتشر شد

زندگینامه بانو امین اصفهانی منتشر شد
زندگینامه بانو امین اصفهانی با قلم یحیی آریا بخشایش در قالب «شخصیت‌های مانا» منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، زندگینامه بانو امین اصفهانی با قلم یحیی آریا بخشایش در قالب «شخصیت‌های مانا» منتشر شد.

این کتاب شرح زندگی بانوی مجتهده نصرت بیگم امین اصفهانی است که به سبب قرار گرفتن در میان دو سده اخیر، بین دو گونه زندگی و طرز تفکر سنتی و متجدد رابطه مستقیمی برقرار کرده است.

رابطه‌ای که یک سوی آن تفکرات بازدارنده شدید اجتماعی قرار دارد؛ با ابزار و آلاتی که زنان را از فراگیری علوم و فنون بازمی‌داشت؛ و در سوی دیگر آن دوره‌ای جا گرفته است که علم‌آموزی و دانش‌اندوزی برای همگان، از جمله زنان و دختران نه تنها آزاد، بلکه واجب و اجباری شمرده می‌شد.

زندگی بانو امین نمونه عملی از زندگی زن مسلمان ایرانی است که در راه کسب علم و دانش به سختی کوشیده است. به ویژه آنکه در این کوشش دستورات قرآن وسیره عملی ائمه معصوم(ع) را مبنای فکری و کاری خود قرار داده است؛ از میان حوزه‌های گوناگون علم، علوم دینی را برگزید و در سایه مجاهدت‌های فراوانش به درجه اجتهاد رسید.

بانو امین، به عنوان یک زن، در مسیری گام نهاد که پیش از او، عمدتاً از آنِ مردان بود. برخلاف تعدد آثاری که درباره بانو امین چاپ و نشر یافته، زندگی و زمانه وی همچنان ناشناخته باقی مانده است./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات