۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۲۵۵
همسنگ انقلاب(8)

یک بام و دو هوای وزیر ارتباطات در بحث فضای مجازی

یک بام و دو هوای وزیر ارتباطات در بحث فضای مجازی
دولت توانایی داخلی سازی فضای مجازی را دارد اما این کار را انجام نمی دهد و کشورهای دیگر از ایده های رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی استفاده می کنند.

خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اتفاقات اخیر در فضای فجازی و گفت و گو لایو پسری 14 ساله که سرو صدای فراوانی به پا کرده نشان دهنده اوضاع وخیم در این شبکه های اجتماعی است. دولت متأسفانه با نپرداختن به این شبکه ها و توجه نکردن به انتظارات مردم درباره کنترل این شبکه ها و ساختن شبکه ملی اطلاعات سبب گسترش معضلات اخلاقی و اجتماعی این گونه شبکه ها شده است.
وزیر ارتباطات در حالی نسبت به محدود کردن فضای مجازی برای جامعه استقبال نشان می دهد که در ماجرای لایو پسر چهارده ساله گفته بود که با فیلتر کردن و محدود کردن دسترسی به فضای مجازی موافق نیست.

خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به همین مناسبت گفت و گوی صریحی با جناب آقای دکتر کریمی قدوسی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی انجام داده که در ادامه می خوانید:

رسا - آقای کریمی قدوسی آیا ما در بحث فضای مجازی نقشه راهی نداریم؟

به نظر بنده ما در بحث فضای مجازی نظرات بسیار ارزشمندی وجود دارد و این نظرات تا کنون توسط ملت، نخبگان و به ویژه رهبر معظم انقلاب مطرح شده و جای هیچ گونه تردیدی برای تصمیم گیران، که مدیریت فضای مجازی را به دست دارند وجود ندارد و این مدیران نمی توانند ادعای چه کنم چه کنم را مطرح کنند.

رسا - پس شما قائل هستید که مسئولین ما اطلاع دارند و تعمدا کارهایی که باید انجام دهند را انجام نمی دهند

بله آنها همه را خبر دارند و می دانند که باید چکار بشود. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولی امر مسلمین وقتی حکمی را صادر کردند و سیاست کلی که وضع کردند حتما باید انجام شود، و لو که این دستور زمین بماند 10 سال دیگر یا 2 سال دیگر حتما جمعی خواهند آمد و دستورات رهبر معظم انقلاب را از روی زمین بر می دارند و آن را اجرا می کنند و به نظر من در این حوزه بحث کاملا مشخص است.

ت/آذری جهرمی اینستاگرام را برای فرزندانش بسته

رسا - آیا خود شما با مسئولین فضای مجازی صحبتی داشتید؟

بله من هفته پیش فرصتی پیش آمد و با وزیر ارتباطات جناب آقای آذری جهرمی صحبتی کردم. مطالبی که آقای آذری جهرمی مطرح می کرد این بود که من آماده این هستم که در موضوع فیلتر کردن وارد کار شوم ولی خودم به شخصه حکم صادر نمی کنم. اگر دستگاه قضایی امروز به من حکم کند من آماده ام که آن را اجرا کنم. از این بابت هم بدون حکم اجرا نمی کنم، زیرا اگر خودم اجرا کنم فردا عده ای با من برخورد می کنند که چرا این کار را کردی، لذا ایشان خودش هم این فضایی که در اینستاگرام و کلا در فضای مجازی وجود دارد را رد می کرد. او خودش هم قبول داشت و می گفت من به بچه های خودم اجازه دسترسی به اینستاگرام را نمی دهم.

رسا - صحبت ایشان با رسانه ها غیر از این صحبت بوده است

بله شاید جای دیگر چیز دیگری گفته باشد، ولی در جمع ما ایشان گفتند که من حتی به بچه های خودم هم اجازه ورود به فضای اینستاگرام نمی دهم و من خودم شاهد بودم که ایشان اینچنین می گفت.

رسا - آیا دستورات رهبر معظم انقلاب در بحث فضای مجازی اجرایی شده است؟

بله جالب است که بدانید دستورات رهبر معظم انقلاب در کشورهای دیگری که خیلی با نظام الهی و ولایت فقیه ارتباطی ندارند مو به مو انجام شده است. این کشورها فضای شبکه اطلاعات ملی شان را به روز رسانی کرده اند و نرم افزارها، اپلیکیشن، بانک های اطلاعات و دیتاهایشان را سرو سامان داده اند و کشورشان را از نفوذ دشمن مصون کرده اند، در حالی که در کشور جمهوری اسلامی که ملت مسلمانند و امر امام مسلمین همان امر اسلام شمرده می شود چگونه است که آقای رئیس جمهور که همه چیز به ایشان بر می گردد آن را انجام نمی دهند. ایشان اگر یک وزیری هماهنگ نباشد با دستورات اسلام می تواند برکنارش کند و او را عزل کند پس معلوم است نگاه ایشان مقابل نگاه اسلام، مقابل نگاه قانون اساسی و رهبری است.

رسا - آیا شبکه های اجتماعی داخلی توانایی پر کردن شبکه های خارجی را دارد؟

بله پیام رسان های داخلی می توانند با حمایت جدی جای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و امثال آن را پر کنند. این امر یک چیز در دسترس، مقدور بوده و به  لحاظ فنی این آمادگی در کشور وجود دارد.

اگر دولت در این چند سال، سالی 20% فضای مجازی کشور و تراکنش های داخلی را به شبکه های اجتماعی داخلی می داد، امروز ما با این معضلات مواجه نبودیم./826/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
عین رئیس جمهور در پیش هر کی یه جور حرف می زند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
آذری جهرمی مصاحبه یه جور می کنه تو مجلس یه چیز دیگه میگه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
مطلب خوبی بود
لطفا غلط املایی را اصلاح بفرمایید
فضای فجازی
0
0