۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۲۶۵
مکتب سلیمانی؛

تبعیت از ولایت؛‌ عصاره وصیت‌نامه حاج قاسم

تبعیت از ولایت؛‌ عصاره وصیت‌نامه حاج قاسم
حجت الاسلام جوشقانیان گفت: عصاره وصیت نامه حاج قاسم تبعیت از ولایت است؛ اگر بخواهیم روح حاج قاسم از ما و حوزه و علما راضی باشد باید مرام انقلابی او را پیاده کنیم.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امناء مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی توسط فرعون زمان گفت: رهبر معظم انقلاب از مکتب سلیمانی نام بردند؛‌ کسی صاحب مکتب می شود که صاحب اندیشه باشد.

وی بیان داشت: کم نیستند کسانی که از اندیشه و باور این شهید بزرگوار متأثر شدند و از منش او پیروی می کنند و این تبعیت از اندیشه این شهید والا مقام مؤید سخن رهبر معظم انقلاب است.

عضو هیأت امنا سیره شهدا اظهار داشت: حاج قاسم در بعد ولایت مداری، ظلم ستیز و دیگر ابعاد دارای ویژگی های زیبایی است اما چه شد که او صاحب مکتب شد و چه شد که به این جایگاه رسید؟

وی ادامه داد: در پاسخ به این سؤال باید گفت چهار مکتب در شکل گیری شخصیت حاج قاسم دخیل اند که اولین مکتب مکتب اسلام است و هر آنچه داشت از اسلام عزیز بود و دومین مکتب مکتب اهل بیت(ع) بود و گرچه اهل بیت از اسلام جدا نیستند لکن چون محبت اهل بیت(ع) در وجود او تنیده شده است به عنوان ذکر خاص از آن یاد می شود.

حجت الاسلام جوشقانیان بیان داشت: سومین مکتب تأثیر گذار در شکل گیری شخصیت حاج قاسم مکتب امام خمینی(ره) است و اسلام انقلابی که امام معرفی می کند محصول و مصداق بارزش در حاج قاسم تجلی می کند و این در زمانی رخ می دهد که تعاریف و رویکردهای مختلفی نظیر اسلام آمریکایی و اسلام رحمانی عرضه می شود.

وی گفت: مکتب چهارمی که شاکله شخصیتی حاج قاسم را شکل می دهد مکتب خامنه ای عزیز است و او به قدری به این مکتب اعتقاد دارد که شش بار قسم جلاله می خورد که یکی از شؤون عاقبت بخیری را تبعیت از رهبر معظم انقلاب می داند.

این راوی دفاع مقدس اظهار داشت: سردار سلیمانی با اینکه یک شخصیت نظامی است اما محبوب ترین هم هست و در همه عرصه ها حضور دارد؛ او را در سیل و زلزله حاضر می بینیم و در مقابله با داعش و در دفاع از کیان اسلام و ایران حتی فراتر از مرزها، پیش‌رو است با این حال در وصیت نامه اش خود را بدهکارترین فرد به اسلام و انقلاب معرفی می کند.

وی گفت: حاج قاسم ویژگی های برجسته ای داشت که مهمترین آن توحید عملی اوست؛ در قیام و قعود و همه سکنات خدا را می بیند و وقتی خدا را می بیند کار برای او دشواری ندارد و هر کسی در هر جایی برای خدا کار کند نصرت الهی شامل او خواهد شد.

حجت الاسلام جوشقانیان به بخش هایی از وصیت نامه سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: او تحصیلات عالی نداشت و مدرک او دیپلم بود ولی با این وجود در اوج عرفان و معرفت بود و وصیت نامه ایشان گویای همین مطلب است.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی او انقلابیگری اوست و هر حرکتی می کند در راستای امر ولی است و همیشه نسبت ولایت ابراز ارادت می کند و دیگران را نیز به این امر توصیه می کند و در سخنرانی های خود این ارادت خود را ابراز می کند.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: سومین ویژگی این شهید عزیز عمل‌گرایی و وظیفه نگری اوست و تنها سخن نمی گوید. مردم او را دوست دارند چراکه او را خاکی می بینند و او را عمل‌گرا و عزت آفرین می دانند؛ هیچ جایی پیدا نمی کنیم که کوچکترین زاویه ای بین سخن و عمل او وجود داشته باشد.

وی عصاره وصیت نامه حاج قاسم را تبعیت از ولایت دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم روح حاج قاسم از ما و حوزه و علما راضی باشد باید مرام انقلابی او نسخه انقلابی او را پیاده کنیم و یاور نائب امام زمان (عج) در تمام عرصه های انقلاب باشیم.

حجت الاسلام جوشقانیان در پایان گفت: هر جا از توصیه ها و دستورات رهبری پیروی کردیم پیروزی و موفقیت با ما بود و هر جا خلاف آن عمل کردیم شکست خوردیم و مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب از حوزه تحقق حوزه انقلابی است و اگر بخواهیم وصیت شهید سلیمانی محقق شود و رهبری تنها نمانند باید به منویات ایشان جامه عمل بپوشانیم./ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
حوزه علمیه خود را در خدمت جریان مقاومت می داند.
0
0