۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۷۱۲۸۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسان برای فراگرفتن دین باید به متخصصان دینی مراجعه کند

انسان برای فراگرفتن دین باید به متخصصان دینی مراجعه کند
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: بنابر فرموده قرآن کریم انسانی که از حق رویگردان می‌شود بدترین جنبندگان است، انسان باید به متخصصان دینی برای فراگرفتن دین مراجعه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در گلستان شهدای اصفهان، با بیان اینکه خداوند هیچ نیازی به واسطه برای ارائه دین به ما ندارد، گفت: خداوند مصلحت ما را از ارسال انبیا و ائمه اطهار(ع) در نظر داشته است.

وی در ادامه افزود: مصلحت ما این است که بدانیم رسیدن به قله کمال شدنی است و امکان آن تنها عقلی نیست بلکه امکان وقوعی دارد و نمونه آن هم واسطه‌های بین عرش و فرش هستند. نکته دیگر این است که در این مسیر نگاه کنیم به واسطه‌های خداوند و متوسل شویم به ایشان تا در این مسیر به نتیجه مطلوب برسیم.

آیت الله مهدوی ارتباط با اهل بیت(ع) را از نیازهای ضروری انسان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید دنیا را برای شما خلق کرده‌ام اما برای اینکه روح ما تربیت شده و دچار عقب گرد یا توقف نشود، خداوند ارسال کتب و رسولان را برای ما قرار داده است.

وی قرآن را بهترین کتاب‌های آسمانی دانست و تصریح کرد: هر آنچه نیاز داریم در قرآن کریم وجود دارد، همچنین خداوند حجت‌های الهی را برای ما قرار داده است و حجت‌های الهی را عالم به غیب کرده است تا بهتر بتوانند یاری رسان ما باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند متعال و چهارده معصوم(ع) هر لحظه در حال رصد ما هستند و ما را می‌بینند، اظهار کرد: خداوند همیشه به طور مستمر در حال نظارت بر اعمال ما است و همین مسأله یکی از اسباب و لوازم رسیدن ما به کمال است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه به بستر سازی خداوند برای رشد روحی انسان اشاره کرد و گفت: یکی از مربیان انسان که تربیت کننده ما برای رسیدن به کمال است، حضرت فاطمه زهرا(س) که حجتی بر حجت‌های الهی است و حجت یعنی برهان و دلیلی که قاطع عذر است.

وی با بیان اینکه افراد تلاش می‌کنند تا برهان تراشی برای کوتاهی‌های خود کرده و قصور خود را در فراگرفتن دین با این برهان‌ها پنهان کنند، خاطرنشان کرد: مراجعه به متخصصان دینی برای فهم دین نیازمند تفکر است و کسی که تفکر کند و اهل فهم باشد می‌داند برای مسائل دینی باید به متخصصان دین مراجعه کند.

آیت الله مهدوی رشد معنوی را نیازمند مراجعه به متخصصان دینی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که دعوت خداوند را نپذیریم از نظر روحی زنده نیستیم، به همین دلیل خداوند در قرآن کریم ما را دعوت به احیای روح از طریق پذیرش دین کرده است و برای اینکه روح ما زنده باشد باید اهل دین باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: بنابر فرموده قرآن کریم در سوره انفال اگر اهل حرکت به سمت خداوند نباشیم بدترین جنبنده روی کره زمین هستیم، قرآن کریم می‌فرماید کسی که از حرف حق دوری کند بدترین جنبنده به روی زمین است چرا که چنین کسی کاملا توسط هوای نفس مهار شده است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات