۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۷۱۲۸۸
امام جمعه موقت کاشان:

سیره فاطمه زهرا در داخل خانه و خارج از خانه برای ما حجت است

سیره فاطمه زهرا در داخل خانه و خارج از خانه برای ما حجت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار بر لزوم شناخت سیره فاطمه زهرا (س) تأکید کرد و گفت: سیره فاطمه زهرا (س) در داخل خانه و در خارج از خانه برای ما حجت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در نخستین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: برگزاری مجالس عزاداری برای اهل بیت (ع) برای تجلیل از آن‌ها است و اهل بیت (ع) به اندازه‌ای عظمت دارند که نیازی به این مجالس ندارند.

وی برگزاری مراسم عزاداری را برای تجلیل و شناخت معارف اهل بیت (ع) و پیروی از آن‌ها دانست و گفت: فاطمه زهرا (س) انسانی کامل و الگوی همه انسان‌ها اعم از مرد و زن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) یک زن کامل و الگوی تمارعیار برای همه بانوان عالم است، افزود: ما نمی‌توانیم شخصیت حضرت زهرا (س) را بشناسیم، چون او فوق تصور ما است، اما می‌توان از طریق روایات و بیانات اهل بیت (ع) گوشه‌ای از شخصیت آن بزرگوار را شناخت.

وی بر شناخت سیره فاطمه زهرا (س) تأکید کرد و عنوان کرد: ما باید با سیره گفتاری و ابعاد مختلف سیره عملی حضرت زهرا (س) در موضوعات اجتماعی آشنا شویم، از این رو سیره حضرت برای ما هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه حجت است.

امام جمعه موقت کاشان به سیره حضرت در داخل خانه اشاره کرد و با بیان اینکه سیره داخل خانه حضرت نیز برای ما حجت است، گفت: در زندگی حضرت اصولی حاکم بود که شاید کمتر به آن اشاره شده است درحالیکه این اصول باید بر خانواده‌ها حاکم باشد و در عمل از اصولی که آن‌ها پیروی می‌کردند پیروی کنیم.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت زهرا (س) و اهل بیت عصمت و طهارت یک اصل کلی است که اصول دیگر متأثر از این اصل است که آن اصل کلی جلب رضای خدا است و هرکاری حضرت انجام داده برای جلب رضایت خداوند بوده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مقدم داشتن رضایت خداوند بر رضایت خود و دیگران در همه امور زندگی از جمله در خانواده از مهمترین اصول زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است.

وی افزود: اگر حضرت فاطمه زهرا (س) برای دفاع از حق تمام قد به میدان آمد، نتیجه اش در کربلا زمانی که امام حسین (ع) برای دفاع از دین تمام قد وارد میدان شد بروز و ظهور داشت.

امام جمعه موقت کاشان گفت: عبادت از جمله اصولی است که بر خانواده حضرت فاطمه زهرا حاکم بود و تمام برکات زندگی ایشان ناشی از ترجیح دادن رضای خدا و کسب رضایت خدا بر رضای خود است که این نیز هزینه دارد و هزینه آن تحمل سختی‌ها و بصیرت است.

وی ادامه داد: انجام واجبات و دوری از محرمات یکی دیگر از اصولی بود که بر زندگی حضرت فاطمه زهرا حاکم بود و در خانه حضرت زهرا (س) هیچ واجبی ترک نشد و هیچ گناهی انجام نشد و این اصل باید در خانه‌های ما نیز حاکم باشد و تلاش کنیم خانه‌های خود را با دوری از ایسنتاگرام و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و غیبت از گناه پاک سازی کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: احترام متقابل یکی دیگر از اصولی بود که بر زندگی حضرت فاطمه زهرا حاکم بود، از این رو بسیاری از مشکلات و اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها برای این است که زن و شوهراحترام یکدیگر را ندارند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات