۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۷۱۳۲۰
توسط مسؤول بسیج دانشجویی استان قم اعلام شد؛

برنامه‌های بسیج دانشجویی در دهه بصیرت

برنامه‌های بسیج دانشجویی در دهه بصیرت
جواد رفعت نژاد درباره حماسه ۹ دی گفت: همگان دیدند که در این روز رفراندوم و همه‌پرسی مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در نشست خبری مسؤول بسیج دانشجویی استان قم، با اصحاب رسانه، جواد رفعت نژاد برنامه‌های ناحیه بسیج دانشجویی قم به مناسبت ۹ دی ماه روز بصیرت را اعلام کرد.

جواد رفعت نژاد درباره حماسه ۹ دی گفت: همگان دیدند که در این روز رفراندوم و همه‌پرسی مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند؛ متأسفانه عده‌ای حلاوت این روز را کم کردند و هزینه تراشیدند و کشور را به سمتی بردند که بگویند کار نظام تمام است.

وی افزود: بهایی‌ها نیز وقتی فکر می‌کردند کار نظام تمام است، پای کار آمدند. بهایی‌ها تا آن زمان روی خودشان را نشان ندادند و در فتنه ۸۸ وقتی ضدانقلاب فراخوان زد تا هر کس سهم می‌خواهد بیاید، آن‌ها پای کار آمدند و هرکسی به هر گونه‌ای که می‌توانست پای کار آمد تا نظام سقوط کند، ولی به لطف پروردگار نقطه بطلان این انحرافات و کج‌روی‌ها حماسه ۹ دی بود.

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم ۹ دی را مطلع دهه بصیرت و قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۵۶ را نقطه کلیدی انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: ۱۳ دی‌ماه شهادت سردار سلیمانی عزیز و ابومهدی المهندس به همراه همراهانشان است و ۱۷ دی ماه امسال چهلم شهید فخری زاده است. بامداد ۱۹ دی‌ماه سالروز یوم‌الله عین الاسد و بمباران موشکی ایران به بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه است و جزو اتفاقاتی است که سابقه نداشته؛ چرا که ما با اعلام قبلی به یک پایگاه آمریکایی حمله موشکی داشتیم.

وی ادامه داد: از دو هفته قبل در مجموعه بسیج دانشجویی استان قم، ستادی تحت عنوان بزرگداشت حاج قاسم تشکیل شد و دانشجویان پای کار آمدند و برنامه‌های خوبی پیش بینی و مدون شد و من چند برنامه شاخص را عنوان می‌کنم.

رفعت نژاد ابتدا به تشریح برنامه رژه خودرویی پرداخت و گفت: روز ۱۳ دی‌ماه مصادف با روز سالگرد شهادت حاج قاسم، رژه خودرویی در بلوار پیامبر اعظم داریم و در این برنامه که هماهنگی‌های لازم آن نیز انجام شده، چند کار از سنخ دانشجویی انجام می‌دهیم و بناست چندتا از دستاورد‌های نظام را در آنجا به شکل ماکت نمایش بدهیم.

وی ادامه داد: این برنامه ساعت ۱۰ صبح این برنامه انجام می‌شود و در آن روز گروه سرودی دعوت خواهیم کرد همچنین قرائت بیانیه و سوزاندن پرچم آمریکا در راستای اعلام انزجار از شیطان بزرگ است را خواهیم داشت.

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم به تشکیل گردان‌های جهاد و مقاومت شهید سلیمانی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از برنامه‌های بزرگ ما در این دهه ثبت نام گردان‌های جهاد و مقاومت شهید سلیمانی است و تیزر آن در شب گذشته منتشر شد و ثبت نام برای کلیه دانشجویان استان است و هر دانشجویی مختار است از این فضای گردان رزمی دانشجویی استفاده کند و با هدف آزاد سازی قدس شریف شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: از مدل آموزش‌هایی که می‌خواهیم در این گردان بدهیم باید بگوییم این گردان شعاری نیست و هدف آن هدفی مشخص است. از آموزش زبان خارجی مانند عربی تا عبری، به همراه دوره‌های آموزشی در جنگ سایبری و جنگ الکترونیکی تا مباحث دیگر رزمی است.

رفعت نژاد به جمع آوری طوماری در راستای پیگیری تحقق انتقام سخت اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه باقرالعلوم محوریت جمع آوری طوماری به سه زبان جهت مطالبه حقوقی و قانونی انتقام سخت را برعهده دارد. همچنین موضوع دیگری که در این ایام و در این دهه می‌خواهیم بدان بپردازیم، تنظیم نامه‌ای به مسؤولین جهت پاسخ‌گویی به این که در این یک سؤال اخیر بابت نقض قوانین و حقوق بین‌المللی چه پیگیری‌های حقوقی انجام شده؟

وی افزود: راه اندازی چند پویش و هشتگ به عنوان انتقام سخت، خروج امریکا از منطقه، ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، فاتحان قدس، فرزندان مکتب حاج قاسم به دنبال برجسته سازی آن هستیم.

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم به تشکیل کرسی‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع جبهه‌های مقاومت و با حضور رزمندگان جبهه مقاوت اشاره کرد و عنوان کرد: بازخوانی و تحلیل وصیت نامه الهی و سیاسی حاج قاسم، بررسی نقش امامین انقلاب در پرورش نسل شهید سلیمانی و بررسی جایگاه و نقش شهید سلیمانی در رسیدن به تمدن اسلامی از جمله مباحثی است که در این کرسی آزاد اندیشی بحث می‌شود.

وی ادامه داد: ما یک مسابقه دلنوشته به حاج قاسم را برگزار می‌کنیم و همچنین برنامه ریزی کرده‌ایم تا نقش پرچم آمریکا در چهارراه شهدا و خیابان پیامبر اعظم را پررنگ کنیم و همچنین در ۲ یا ۳ چهارراه دیگر این پرچم را بکشیم.

رفعت نژاد به برگزاری ایستگاه صلواتی و حجله گذاری در دانشگاه‌ها به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اشاره و بیان کرد: ما در دانشگاه‌های بزرگ ایستگاه صلواتی آماده خواهیم کرد و همچنین ۳ دانشگاه بزرگ ما به تعداد ۷۶۶ بسته معیشتی گوشت گوسفند گرم به مناسبت ماه‌های عمر حاج قاسم آماده خواهد کرد که دانشگاه علوم پزشکی متولی آن است.

وی در پایان به چند برنامه معیشتی دیگر مانند راه اندازی کارگاه دوخت لباس، هماهنگی با ۵۰ نانوایی در مناطق محروم و فقیر جهت کمک به قشر آسیب پذیر جامعه و ... اشاره کرد و جلسه با پرسش و پاسخ خاتمه یافت.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
منتقد بی انصاف
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
ای کاش بسیج دانشجویی از اینکه یک فرمانده در اتاق بشیند و نامه بنویسد به این و آن یکم می‌توانست در جذب و تثبیت و تربیت دانشجویان مفید و مؤثر باشد و از طرفی می‌توانست به صورت ریشه‌ای مشکلات را حل کند! این بنده های خدا هم نشسته اند تا یه دهه بشه ده روز کار کنن بعد 100 روز استراحت بدن به خودشون
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
او برای فرزندانش پدر بود برای فرزندان شوهدا یاور بود وبرای فرزندان صوریی قهرمان وبرای فرزندان ملت ایران اینده ای پر غرور را به ارمغان اورد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
او برای فرزندانش پدر بود برای فرزندان شوهدا یاور بود وبرای فرزندان صوریی قهرمان وبرای فرزندان ملت ایران اینده ای پر غرور را به ارمغان اورد
0
0