۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۷۱۳۸۱
آیت الله توکل:

سخنان محمود امجد موجب ایجاد تنفر و انزجار در دل ها شد

سخنان محمود امجد موجب ایجاد تنفر و انزجار در دل ها شد
مازندران - آیت الله توکل با انتقاد از سخنان محمود امجد خطاب به او، گفت: شما اگر از زمان انقلاب تا به امروز خدمتی کرده باشید یقین بدانید همه را بر باد دادید.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که باید از جریان های تاریخی درس عبرت گرفت و آن را الگویی برای آینده قرار داد، گفت: قرآن کریم در 10 و 12 آیه تأکید کرده به تاریخ بنگرید و به عاقبت افراد نگاه کنید که دیگران چکار کردند و چرا قومی عزیر و قومی ذلیل شده اند و از کار خود عبرت بگیرید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جریان آقای امجد و پسرشان انسان را به یاد زبیر و عبدالله بن زبیر می اندازد، افزود: این فرد حدود سی سال در خط مقدم یاری گر امیرالمؤمنین(ع) بود، اما پسر ناخلفش پدر را آن چنان برگرداند که یار جانی علی(ع) دشمن خونی ایشان شد و از افراد بانی در جنگ جمل علیه امیرالمؤمنین(ع) تبدیل و بعد از سی سال دشمن ایشان شد و در این مسیر نیز جانش را فدای اهداف شومش کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در قرآن کریم آمده خطاب به افراد با ایمان آمده، بعضی از همسرانتان و فرزندانتان دشمن دین شما هستند چشمانتان را باز و از اینها پرهیز کنید، ادامه داد: آقای امجد در گذشته نیز در خصوص انقلاب و رهبری حرف های نادرستی زد و بعد به اشتباهش پی برد و عذرخواهی کرد و رأفت انقلاب نیز شامل حال او شد.

آیت الله توکل با بیان این که امجد این بار در فرانسه بی ادبی را به نهایت رساند، خاطرنشان کرد: این فرد مسائلی را بر زبان آورد که انسان باورش نمی شود که فردی این گونه خطا کند و راه به انحراف برود و اوضاع را ناصحیح ببیند.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از سکوت افرادی مانند امجد نسبت به اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام، تصریح کرد: چرا وقتی رییس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام اهانت کرد، امجد و افرادی همانند او که در فرانسه هستند نسبت به این جسارت ها واکنشی نشان ندادند و دست به سکوتی مرگبار زدند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که چرا آقای امجد در فرانسه و در حیطه قدرت مکرون در برابر بی ادبی او سکوت کرد، افزود: چرا امجد در خصوص ظلمی که حکومت فرانسه در حق مردم خود کرده بود تنها ناظر آن حوادث بود و با سکوت خود اعلان رضایت کرد.

آیت الله توکل با تأکید براین که امجد اشتباه عظیمی را مرتکب و کار بسیاری بدی انجام داد، گفت: اگر مشکل و یا حرفی دارید منطقی بیان کنید، چرا وقتی از دامان اسلام فرا کردید و به دامان کفر پناهنده شدید علیه نظام، رهبری و شهدا حرف می زنید.

وی با بیان این که امجد در کنار کسی که به پیامبر گرامی اسلام، قرآن و دین توهین کرد به انقلاب و نظام اهانت کرد، خطاب به او گفت: شما اگر از زمان انقلاب تا به امروز خدمتی کرده باشید یقین بدانید همه را بر باد دادید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امجد با افکار و اعتقادات مردم بازی کرد، بیان داشت: این فرد حق را نا حق و نا حق را حق دید و امثال او در دل حزب الله و شهدا جایی ندارد و با کارشان تنفر و انزجار را در دل ها ایجاد کرد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات