۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۷۱۴۰۹
مکتب سلیمانی؛

حاج قاسم سلیمانی با حرکت خود دنیا را تحت تأثیر قرار داد

حاج قاسم سلیمانی با حرکت خود دنیا را تحت تأثیر قرار داد
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه ضد انقلاب نیز از شهادت سردار سلیمانی متأثر شد، گفت: حاج قاسم سلیمانی با حرکت خود مردم منطقه و جهان را تحت تأثیر خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در برنامه تلویزیونی تکیه که از شبکه افق پخش شد، گفت: یکی از ویژگی های ممتاز شخصیت سردار سلیمانی علاقه و محبت ویژه نسبت به اهل بیت(ع) خصوصا حضرت زهرا(س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: یک سال قبل از شهادت سردار سلیمانی ایشان را در فرودگاه کرمان زیارت کردم؛ شهید سلیمانی هیچ اعتقادی به تشریفات نداشت و در سالن فرودگاه به راحتی با مردم ارتباط برقرار می کرد.

این کارشناس دینی اظهار داشت:سردار سلیمانی با وجود مسؤولیت های فراوان مقید بودند که خودشان در پنج شب از عزاداری ایام فاطمیه به کرمان برسانند و به عنوان خادم در مجلس عزا حضور داشته باشند.

وی ابراز کرد: ویژگی دیگر سردار، اخلاص فوق العاده او بود که رهبر انقلاب هم چند بار روی آن تأکید کردند؛ افراد بسیاری در راه خدا جهاد و تلاش می کنند اما ارزش این اعمال براساس پاکی نیت ها درجه بندی می شود و درصد خلوص شهید سلیمانی بسیار بالا بود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت فراجناحی بود و حتی ضد انقلاب نیز از شهادت ایشان متأثر شد، گفت: حرکت بزرگ او ایزدی ها، اهل سنت و تمام مردم منطقه و جهان را تحت تأثیر خود قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه همه انسان ها دوست دارند بهترین سرنوشت ها نصیب آن ها شود، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) می فرمایند کسی که بهترین عبادتش را تقدیم خدا کند، خداوند متعال نیز بهترین تقدیر برای او رقم می زند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بعد از شهادت چندین برابر در دل‌های مردم جا باز کرد و مزارش وعدگاه عاشقان شد، اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی خوی جنگ طلبی آمریکا و اسرائیل را نمایان کرد و در آینده نیز سبب اخراج آمریکایی ها از منطقه خواهد شد؛ این نتایج بزرگ به دلیل اخلاص سردار حاج قاسم سلیمانی است.

این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در فرمایش زیبایی فرمودند دوست داشتنی های من در این دنیا تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر اکرم(ص) و انفاق فی سبیل الله است؛ از علامه طباطبایی سؤال شد که چرا بهره لازم را از قرآن نمی بریم؟ فرمود که چون با محبت و عشق لازم قرآن را نمی خوانید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: در جبهه ها رمزی که باعث بیشترین انگیزه در میان رزمندگان و سبب پیروزی می شد رمز یا زهرا(س) بود؛ آن حضرت به عنوان مادر امت بیشتر از هر کسی دغدغه سعادت امت را دارد.

وی مهم ترین پیام حضرت زهرا(س) را احیا غدیر و امر ولایت دانست و افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم امامت و ولایت و افشای منافقین تا پای جان ایستادگی کرد؛ بخشی از این ایستادگی در خطبه فدکیه نمود پیدا کرده است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خراسانی نژاد مصطفی
United States
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
دلیل اینکه دشمنان این سردار را شهید کردندبهآن است که تا بهامروز هر اقدامی علیه اسلام انجام دادند نتیجه عکس داده و می‌بینند که اسلام درحال گسترش در قاره اروپا و روی آوردن جوانان به دین اسلام است حتی تخمین هایی که خودشان می زنند چنین می‌گوید تا فلان سال اسلام دین اول اروپا خواهد بود.
0
0