۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۷۱۴۱۷
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی مطرح کرد؛

درک فقدان نبی و ظلم به وصی مهمترین دلیل گریه های حضرت زهرا

درک فقدان نبی و ظلم به وصی مهمترین دلیل گریه های حضرت زهرا
تهران - استاد حوزه علمیه درک فقدان نبی و ظلم به وصی را از مهمترین دلیل گریه های حضرت زهرا(س) بیان کرد و گفت: کنار زدن حضرت علی(ع) سبب قطع ارتباط زمین با آسمان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی استاد برجسته حوزوی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: تمام آنچه که در دین آمده و وقایعی که ایجاد می شود نخست برای جدا شدن مومنین از کافران و دیگر طی کردن مراتب ایمان و رسیدن به خلوص بالاتر است.

وی افزود: حوادث دائما برای آن است که مومن مراتب کمال را یکی پس از دیگری طی کند و بالاترین مرتبه کمال ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: همه وقایعی که در طول تاریخ برای انبیای الهی اتفاق افتاده تا امت های آنان به کمال برسند و خالص شوند همه آنها قبل از ظهور تکرار خواهد شد تا آن درجه خلوصی که در امت های قبل ایجاد شده بود حتما در امت ختمی ایجاد شود لذا ابتلائات قبل از ظهور ابتلائات بسیار شدیدی است.

استاد برجسته حوزوی در ادامه بیان داشت: در آخرالزمان ورود به ایمان احساس می شود اما خروج از ایمان به قدری تدریجی و عادی صورت می گیرد که آدمی نمی فهمد چه زمانی از دین خارج می شود لذا در آخرالزمان از ایمان باید بسیار مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان ها را به دین دعوت کرد و این نقطه تمایز او با دیگر موجودات است، گفت: انسان اگر دین نداشته باشد همانند حیوان زندگی می کند، براساس آیات قرآن کریم اگر دین الهی و تدین به دین نبود مردم حیرت زده می شدند و انسان در مرتبه انسانی قرار نمی گرفت؛ داشتن دین به تنهایی فایده ای ندارد بلکه دین باید در وجود جامعه و افراد اقامه شود زیرا این اقامه دین سبب خالص شدن بشر و جدا شدن او از رتبه حیوانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه سنت خالص سازی در آستانه ظهور غربالگری های زیادی ایجاد می کند، عنوان کرد: پیش از ظهور آزمایش پشت سر هم اتفاق می افتد تا در وجود انسان ها طهارت ایجاد شود.

استاد برجسته حوزوی عنوان کرد: بعد از گذشت هفت روز از رحلت رسول الله(ص) گریه های حضرت زهرا(س) شدیدتر شد و دلیل آن این بود که حضرت فقدان نبی و ظلم به وصی را به خوبی می فهمیدند و می دانستند مردم با عمل نکردن به وصیت پیامبراکرم(ص) سبب شدند رابطه زمین با آسمان قطع شود و حکومت و حاکمیت بشری شود.

وی افزود: اگر حضرت علی(ع) براساس نصب پیامبراکرم(ص) حاکمیت پیدا می کرد این نصب الهی به شمار می رفت و در حاکمیت الهی هر فعلی که محقق می شود اطاعت از خداوند متعال است یعنی زمانی که خداوند متعال امر می کند و انجام می شود آن فعل از جانب خداوند متعال نشأت پیدا می کند و انسان شان، مشیت و ظهور امر الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اما زمانی که حاکمیت بشری می شود آن حاکمیت تابع و در حد آن فردی است که در راس قرار دارد و همه اطاعت بشری می شود؛ حضرت زهرا(س) می دانستند که مردم با کنار زدن امام علی(ع) اعمالشان بشری و غیر الهی می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات