۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۱۴۳۳
عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

ضرورت حضور روحانیان در روستاها

ضرورت حضور روحانیان در روستاها
حجت الاسلام والمسلمین لونی با تأکید بر ضرورت حضور روحانیت در محلات و روستاها، گفت: درباره روستاها باید همراه با حرکتهای علمی و فرهنگی، نیازها و مشکلات آنان احصا و حل شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی، عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، در دیدار مدیران،‌ معاونان و هم‌سنگران بنیاد هدایت، با اشاره به ضرورت حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم گفت: روحانیان جوان دارای ظرفیتها و توانمندی‌های بزرگی هستند به این شرط که به خوبی و به درستی رهبری و هدایت شوند.

وی در ادامه افزود: قشر جوان روحانیون هنوز وارد بسیاری از عرصه‌های جامعه نشده و به بسیاری از مسائل گره نخورده است، البته باید گام به گام جلو رفت و نمی‌توان یک‌باره جهش کرد این کار باید با الگوسازی انجام شود، زیرا کار غیرالگویی غلط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی با تأکید بر ضرورت حضور روحانیت در محلات و روستاها اظهار داشت: درباره روستاها باید همراه با حرکت‌های علمی و فرهنگی، نیازها و مشکلات آنان احصا و همچنین احساس تعلق ایجاد شود.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد کشور ما از بالا به پایین است و به جای انسان، سرمایه اصالت دارد ولی ما باید وارد الگوهای انسان بشویم، بخش عمده هجرت از روستا به شهر به دلیل نوع اقتصاد ما است و ما می‌توانیم این وضعیت را معکوس کنم.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که روستامحوری با امام‌محوری اهمیت پیدا می‌کند،‌ بیان داشت: روحانیت سرمایه انسانیٍ جوان، ارزشمند، جان‌فدا و بسیجیست که اراده دارد، از این اراده باید در راستای خدمت به مردم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در یکی از روستاهای لرستان درحالیکه بسیاری از مردم و مسئولان از احیاء انجیرستان‌ها ناامید شده بودند، ‌به ابتکار یک طلبه جهادی با همکاری مردم و دیگر نیروهای جهادی انجیرستان‌ها احیا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی اظهار داشت: امام محله‌ای که در شهر و روستا حضور پیدا می‌کند،‌ باید به سلاح بصیرت و مهارت‌ مجهز شود، اگر طلاب و روحانیت را تشویق کنیم و این گفتمان را ترویج کنیم، مردم برای آنان جان می‌دهند و پای‌کارشان می‌آیند.

وی تصریح کرد: امام محله نباید به انجام کارهای روزمره بسنده کند، ‌بلکه باید آگاهی عمیق پیدا کرده و کانون تراوش فکر برای اداره کارها باشد و با اعتمادسازی، مردم را در کارها و برنامه‌های خود همراه کند.

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه تأکید کرد: نباید در کار امام دخالت کرد، نباید برای امام برنامه نوشت، امامی که برای او دستورالعمل بنویسید و به او بگویید چنین و چنان بکن حتماً ناموفق خواهد بود.

وی در پایان گفت: امام محله باید بر اساس چهارچوب‌های ذهنی و ذوقی خود اراده‌اش را با یافته‌هایش تطبیق بدهد، به امام باید مشورت و آگاهی داد ولی در نهایت باید گفت تو به ذوق خود کار کن، به امام محله و روستا باید آزادی عمل داد و نباید او را اسیر برنامه کرد.

ارسال نظرات