۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۷۱۴۵۲
آیت الله تحریری:

هجمه دشمنان در فتنه 88 به اصل ولایت بود

هجمه دشمنان در فتنه 88 به اصل ولایت بود
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه 9 دی ظهور حماسه فاطمی در مقابله با ولایت ستیزی بود، گفت: هجمه دشمنان در فتنه 88 به اصل ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران برگزار شد، گفت: تهذیب نفس و رسیدن به مراحل معنوی حقیقی تنها با ارتباط قلبی و عملی با اولیای الهی محقق می شود.

وی با استناد به آیات قرآن کریم مودت ذوی القربی را اجر رسالت پیامبراکرم(ص) بیان کرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) به عنوان ذوی القربی محسوب می شوند و قرآن کریم از ایشان به عنوان کوثر یعنی خیر کثیر یاد می کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه شناخت سیره و روش حضرت زهرا(س) برای طلاب لازم و ضروری است، عنوان کرد: توجه به گفتار حضرت زهرا(س) در دعاهای مختلفی که از ایشان به یادگار باقی مانده است برای انسان در عرصه های مختلف راهگشا خواهد بود؛ حضرت در یکی از دعاها از خداوند امور خیر چون اخلاص و خشیت را درخواست می کنند.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه خداوند متعال خیر مطلق است برای همین زمانی که مومن به عالم آخرت هجرت می کند به خیر بی نهایت متصف می شود، گفت: حضرت زهرا(س) در دعای خویش اتصال به خیر مطلق را تمنا می کنند و همواره سخن از شوق لقاءالله دارند.

وی افزود: انسان اگر در همه ابعاد زندگی اخلاص داشته باشد پروردگار بهترین مصالح که همان حسن عاقبت است به او عنایت می فرماید؛ حماسه 9دی حرکت بر مبنای اخلاص بود که در تاریخ انقلاب و اسلام ثبت شد.

تولیت مدرسه علمیه مروی مقام رضا را بالاترین درجه ایمان بیان کرد و گفت: خشیت در پیشگاه الهی انسان را به مقام رضا می رساند و انسان خاشع همواره به ربوبیت خدا توجه دارد؛ اولی الامر به معنای واقعی کلمه در برابر پروردگار خاشع بودند.

آیت الله تحریری امامت را مهمترین شاخص برای رسیدن به خشیت خواند و ادامه داد: یکی از شاخصه های خشیت در عصر کنونی توجه به جایگاه ولایت فقیه است و واقعه 9 دی این شاخصه را به خوبی نشان می دهد.

وی افزود: آن دسته افرادی که در مسیر فتنه حرکت کردند در اصل با پای خودشان وارد تاریکی شدند و نخواستند به سوی نور حرکت داشته باشند برای همین عده ای منافق صفت در فتنه ساقط شدند.

تولیت مدرسه علمیه مروی به تبیین شاخصه های فتنه پرداخت و عنوان کرد: شاخصه فتنه این است که رهبریت رهبری دینی که می خواهد دستورات دین را محقق کند زیر سوال می رود و مورد هجمه قرار می گیرد. در طول این چهل سال در مواقع مختلف این هجمه ها صورت گرفته و مردم ولایی ایران بارها با دفاع از این جایگاه فتنه ها را خنثی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه ها باید به قرآن و عترت رجوع شود و 9 دی ظهور حماسه فاطمی در مقابله با ولایت ستیزی بود./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
ایام الله دهه بصیرت یادآور صحنه های شورانگیز حضور آگاهانه و به هنگام مردم خداجوی و بصیر ایران و میثاق آنان با ولایت است که در وقایعی همچون قیام عمومی مردم علیه فتنه گران88، تشییع باشکوه پیکر شهیدان مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانش و نیز قیام خونین مردم قم تجلی پیدا کرد.
0
0