۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۷۱۵۰۸
با حضور آیت الله علم الهدی برگزار شد؛

رونمایی از کتاب مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان

رونمایی از کتاب مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان
خراسان رضوی - کتاب مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان در حاشیه همایش «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آئین رونمایی از کتاب «مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان(عج)» که حاصل تقریرات درس خارج فقه عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در سال تحصیلی 95-94 است، ظهر نهم دی‌ماه 99، با حضور جمعی از اساتید و مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه همایش «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» و در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

مباحث این کتاب که هدف کلی آن تبیین نظریه مشروعیت قیام و اقامه حکم در عصر غیبت است، در سه فصل «حکومت و دولت از منظر آموزه‌های اسلامی»، «ادلّه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» و «بررسی اشکالات نظریه مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» ارائه شده است.

بنا بر این گزارش، فقه سیاسی در راستای تخصصی شدن فقه، حکم شرعی مسائل مربوط به نظام حکومت و جریان مدیریت جامعه را بر اساس منابع و ادلّه معتبر بیان می‌کند، اما فقه حکومتی به استنباط حکم شرعی تمام مسائل و ابواب فقه اعم از عبادات، معاملات، احوال شخصیه و... با نظرداشت حکومت می‌پردازد.

گفتنی است تحقیق و تنظیم این کتاب توسط حجت‌الاسلام سیدمهدی مرویان حسینی و چاپ آن توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان انجام شده است./864/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات