۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۶۰۲
پیام واکسن ایرانی کرونا؛

راه حل خنثی کردن تحریم‌ها را در داخل جست‌وجو کنید

راه حل خنثی کردن تحریم‌ها را در داخل جست‌وجو کنید
آیت‌الله کعبی ساخت واکسن ایرانی توسط محققان داخلی را حاوی پیام مهم برای مسؤولان دانست و گفت: خنثی‌کردن تحریم‌ها تنها بر پایه استحکام درونی و تولید داخلی قابل تحقق است.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ساخت واکسن ایرانی مقابله با کرونا را نشانه عزم، اراده و همت بلند دانشمندان و محققان ایرانی در عرصه سلامت بهداشت و حفظ نفوس دانست.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه با ساخت واکسن مقابله با کرونا شعار ما می‌توانیم در عرصه علمی ظهور و بروز پیدا کرد، افزود: آزمایش موفق و تست انسانی این واکسن مایه خوشحالی و مباهات ملت ایران شده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قطعا تمامی استانداردهای علمی لازم در ساخت واکسن مقابله با کرونا رعایت شده است، اظهار داشت: تولید این واکسن تجلی تعهد، تخصص و تلفیق علم و ایمان متخصصان و جوانان ایرانی است.

وی افزود: ساخت واکسن مقابله با کرونا نشان داد که محققان ایرانی می‌توانند در همه عرصه‌ها پیشرفت کنند که یکی از این عرصه‌ها، رشد و تعالی بر پایه علم و ایمان، خودکفایی علمی و فتح مرزهای دانش است.

آیت‌الله کعبی با تقدیر از دست اندرکاران ساخت واکسن مقابله با ویروس کرونا، ابراز کرد: به سهم خود از سوی حوزه علمیه و جامعه روحانیت از محققان ایرانی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی که در این پروژه بزرگ سرمایه گذاری کرده، تشکر می کنم.

نائب رییس جامعه مدرسین ادامه داد: ملت ایران به لحاظ فرهنگی نشان داده است که استقلال و خودکفایی و رهایی از وابستگی به بیگانگان از هر چیز دیگری برای او مهم تر و با ارزش تر است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اهمیت تولید واکسن مقابله با کرونا در داخل کشور، گفت: چون در وضعیت جنگ تمام عیار با دشمنان هستیم، چه بسا وارد کردن واکسن از کشورهای دیگر به لحاظ امنیتی و اقتصادی به صرفه و قابل اعتماد نباشد.

نائب رییس جامعه مدرسین ساخت واکسن ایرانی توسط محققان داخلی را حاوی پیام مهم برای مسؤولان دانست و افزود: خنثی‌کردن تحریم‌ها تنها بر پایه استحکام درونی و تولید داخلی قابل تحقق است.

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: همانطور که شعار ما می توانیم در ساخت واکسن ایرانی مقابله با کرونا ظهور و بروز پیدا کرد، راه خنثی کردن تحریم‌ها نیز از مسیر جهش تولید و حمایت از جوانان و نیروی داخلی می گذرد./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات