۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۶۶۴
مکتب سلیمانی:

مکتب سلیمانی هرگز تعطیل نخواهد شد

مکتب سلیمانی هرگز تعطیل نخواهد شد
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه ذوب در ولایت بودن از شاخصه‌های شهید سلیمانی بود، گفت: هرگز مکتب سلیمانی تعطیل نخواهد شد و شاهد استمرار برکات این مکتب خواهیم بود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص های مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی گرچه ویژگی های منحصر به فردی داشت، ولی ویژگی های آن قابل الگوبرداری و انتقال به دیگران است.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: گرچه ملت ما سردار شهید سلیمانی را از دست داد، اما با تقویت مکتب این شهید بزرگوار می توانیم شاهد تولد سلیمانی های دیگر در عرصه نبرد با استکبار جهانی باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی سردار سلیمانی عشق به شهادت بود، گفت: عشق شهادت زمانی در فردی ایجاد خواهد شد که دنیاگریز بوده و به پوچی و فریبنده بودن دنیا پی برده باشد و کوچکی دنیا در مقابل آخرت را فهیمده و همچنین عظمت و بزرگی آخرت را درک کرده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین ویژگی مهم شهید سلیمانی شجاعت منحصر به فرد او بود، افزود: شهید سردار سیلمانی از عمر، جان و زندگی دنیوی گذشت و شجاعت عبور از زندگی و جایگاه دنیوی خود را به منصه ظهور گذاشت.

وی با بیان اینکه ذوب در ولایت بودن از شاخصه های سردار شهید سلیمانی بود، گفت: سردار شهید سلیمانی فعالیت ­ها و کارهای خود را به طور مستقیم با ولی امر مسلمین هماهنگ می کرد و هیچ گاه نظر و دیدگاه خود را بر رهبر معظم انقلاب تحمیل نکرده بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: زمانی که شهید سلیمانی از دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اطلاع و آگاهی می‌یافت، در جهت رهنمودهای ایشان گام می‌برداشت، همین عوامل سبب شد که شهید سلیمانی الگویی ویژه‌ای برای جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه جهانی سبب راه اندازی جنگ نیابتی در منطقه شده بود، افزود: استکبار جهانی، جهان اسلام را تحویل جریان انحرافی تکفیری همانند داعش داده بودند تا اینکه دولت عراق و شام را زنده کنند و در سوریه و عراق به جنایت بپردازند و در مرحله آخر به نظام اسلامی ایران حمله کنند.

نماینده مردم قم در مجلس ابراز داشت: استکبار جهانی درصدد بود که تفکر ناب رسول خدا را نابود و سلفیت تند را در منطقه حاکم کند و اگر استکبار جهانی با راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه به هدف خود می رسید، اثری از نظام اسلامی ایران باقی نمی ماند.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: اصول تغییر ناپذیر و عزم و اراده نظام اسلامی ایران سبب شد که استکبار جهانی در منطقه به اهداف خود نرسد و تنها فردی که توانست اهداف نظام اسلامی را در جنگ نیابتی در منطقه اجرا و عملیاتی کند، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: نیروهای جریان مقاومت دل درگرو محبت به امام راحل و رهبر انقلاب داشتند و تجسم عشق به ولایت را در تبعیت از شهید سلیمانی تفسیر کردند.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: هرگز مکتب شهید سلیمانی تعطیل نخواهد شد و شاهد استمرار آثار و برکات این مکتب در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب درباره انتقام سخت از آمریکا، گفت: فرمایش حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره انتقام سخت قطعا محقق خواهد شد؛ اما انتخاب زمان، مکان، هدف و شیوه اجرا در اختیار ولی امر مسلمین است و به زودی استکبار جهانی، آمران و عاملان ترور شهادت سلیمانی طعم تلخ انتقام سخت را خواهند چشید./998/ت302/ب1

ارسال نظرات