۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۷۱۶۹۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

دفاع از حریم ولایت تبعیت از سیره حضرت زهرا است

دفاع از حریم ولایت تبعیت از سیره حضرت زهرا است
استاد حوزه علمیه دفاع از حریم ولایت را سیره حضرت زهرا(س) دانست و آن را تکلیف الهی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) برگزار شد، گفت: غضب و رضای حضرت زهرا(س)، سبب غضب و خشم الهی می شود.

وی افزود: بنابراین خشم و رضای حضرت زهرا(س) محور خشم و رضای الهی بوده و این نشانه عصمت ایشان است. کسانی که علیه ولایت برخاستند و حضرت به آنان خشمگین شد قطعا مورد غضب خداوند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه انسان باید از خشم شیطانی و نفسانی اجتناب کند، عنوان کرد: گاهی انسان از روی عقل خشمگین می شود و گاهی اوقات نیز خشم فرد الهی است، کسی که به خشم پروردگار خشمگین شود این خشم الهی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خشم حضرت زهرا(س) در زمره هیچ یک از این چهار موارد قرار نمی گیرد بلکه خشم حضرت موجب خشم خدای متعال می شود و این نشانه عصمت محض ایشان است.

وی با بیان اینکه انسان اگر نتواند رضایت حضرت زهرا(س) را کسب کند هرگز شاهد رضایت الهی نخواهد بود، گفت: اگر کسی خشم الهی را به هر دلیلی برانگیزد خشم خدا را برانگیخته است، بنابراین ولایتمداری سبب کسب رضایت حضرت زهرا(س) می شود، چرا که ایشان جان خود را در این مسیر فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درخصوص خشم مقدس، تصریح کرد: خشم در برابر انکار و کتمان حق مانند واقعه غدیر خم بسیار مقدس است، عالم ربانی اگر جایی مشاهده کرد حقی کتمان و یا انکار می شود باید فریاد بزند. همچنین خشم مقابل بدعت هایی که در برابر دین ایجاد شده بسیار ممدوح و توصیه شده است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: خشم در برابر وقوع منکر اجتماعی، شکستن حرمت اولیای الهی و کوتاهی در جهاد مقدس است برای همین خشم حضرت زهرا(س) سراسر مقدس بود. ایشان در برابر جریان سقیفه خشمگین شدند تا حدی که اجازه ملاقات به آنان ندادند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند دفاع از ولایت را بر همگان واجب کرده زیرا ولایت مبنا و محور دین است و تنها مومن ولایتمدار می تواند به سعادت نائل شود./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات