۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۱۸۴۱
عمار انقلاب:

آیت الله مصباح یزدی، علمدار عرصه دفاع از امامت و ولایت بودند

آیت الله مصباح یزدی، علمدار عرصه دفاع از امامت و ولایت بودند
مازندران - نماینده مجلس خبرگان رهبری، گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) علمداری در عرصه امامت و ولایت هم در دوران حیات امام خمینی (ره) و هم دوران زعامت مقام معظم رهبری بودند.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی (ره) از ایشان به عنوان شخصیتی جامع یاد کرد و افزود: این فقیه بصیر و انقلابی در علوم عقلی، نقلی، مباحث فقهی و اصولی و مباحث اعتقادی و عرفانی دارای جایگاه جامعی بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت انتقال مناسب اندیشه و مکتب علامه مصباح یزدی (ره) به نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: باید آراء و نظرات این عالم انقلابی برای نسل جوان و همچنین نسل‌های آینده بیشتر تبیین و مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند آرا، اندیشه‌ها و تفکرات ارزشمند آیت الله مصباح یزدی (ره) است، خاطرنشان کرد: باید آثار کم نظیر و ارزشمند به جای مانده از این فقیه بصیر و انقلابی به جامعه جوان و نسل‌های آینده معرفی تا مورد بهره برداری مناسب قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی از آیت الله مصباح یزدی (ره) به عنوان یکی از سرمایه‌های گرانقدر جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این شخصیت کم نظیر پس از ارتحال علامه طباطبایی توانستند خلأ حضورشان را با تلاش‌های مؤثر علمی و همچنین تربیت و پرورش شاگردان بسیار پر کردند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آیت الله مصباح یزدی (ره) همه عمر با برکت خود را صرف اعتلای دین، انقلاب و حوزه‌های علمیه کرد، خاطرنشان کرد: این شخصیت کم نظیر جامعه اسلامی به حق مصداق جمله «العلماء ورثۀ الانبیاء» بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، شجاعت، شفافیت، بصیرت، روحیه انقلابی و ولایت مداری را از جمله مهم‌ترین خصوصیات شخصیتی آیت الله مصباح یزدی (ره) یاد کرد و افزود: ایشان در دفاع از انقلاب و ولایت با همه وجود خود عمل می‌کردند و در این مسیر با کسی تعارف نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی شخصیتی صریح البیان و شفاف بودند، خاطرنشان کرد: این شخصیت کم نظیر به حق علمداری در عرصه امامت و ولایت هم در دوران حیات امام خمینی (ره) و هم در دوران زعامت و رهبری مقام معظم رهبری بودند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی (ره) در طول حیات مبارک خود به دلیل صراحت بیان، ولایت مداری، بصیرت و روحیه انقلابی همواره مورد هجمه جریان‌های خاص داخلی و خارجی قرار می‌گرفتند، افزود: این هجمه‌ها هیچ خللی در مواضع انقلابی و مسیری که آغاز کرده بودند ایجاد نکرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی از سیاسیون دگر اندیش با روحیه و مواضع انقلابی آیت الله مصباح یزدی (ره) مشکل داشتند، بیان داشت: مواضع این عالم انقلابی، همواره منطبق بر فرهنگ اهل بیت (ع)، اصول قرآنی و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی از آیت الله مصباح یزدی (ره) به عنوان شخصیتی نادر الوجود و کمیاب یاد کرد و افزود: خوشبختانه در مکتب این عالم انقلابی شاگردان بسیاری تربیت و رشد یافته اند که می‌توانند راه و مسیر این شخصیت بی نظیر را ادامه دهند. /۹۵۰/
ارسال نظرات