۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۸۷۹
مکتب سلیمانی؛

مهم‌ترین دستاورد انتقام سخت، خروج آمریکا از منطقه است

مهم‌ترین دستاورد انتقام سخت، خروج آمریکا از منطقه است
سردار افشار با بیان اینکه آمریکا وارد منطقه شد تا در این منطقه بماند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با موضوع انتقام سخت به دنبال خروج این کشور از منطقه است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار علیرضا افشار در سلسله نشست های بصیرت افزایی مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه که با عنوان «مکتب حاج قاسم، انتقام سخت و مطالبه فرمانده معظم کل قوا» که از سوی مجمع نمایندگان طلاب، قرارگاه حوزه انقلابی و واحد سیاسی بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفا در مدرس امام مدرسه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: انتقام سخت چند حوزه بررسی دارد؛ حوزه اول این سوال است که از چه کسی می خواهیم انتقام بگیریم؟ که مسلما وقتی می گوییم انتقام سخت، منظور فقط این نیست که از عاملان و آمران انتقام گرفته شود؛ بلکه منظور رژیم سفاک و مستکبر آمریکاست که در حال جنایت در منطقه است.

وی ابراز داشت: حوزه دوم، این سؤال است که چه کسانی می خواهند انتقام بگیرند؟ که در پاسخ به این پرسش نیز باید گفت که فقط جمهوری اسلامی ایران به فکر انتقام نیست؛ بلکه ملت های گوناگون به دنبال انتقام از این رژیم خونخوار هستند.

رئیس گروه پژوهش بسیج دانش عالی دفاع ملی خاطرنشان ساخت: مهمترین انتقامی که ملت ها از آمریکای جنایتکار گرفتند، حضور در صحنه آنان بوده است که هم در اعتراض به این ترور و هم در تشییع جنازه سردار بزرگ، حضور چشمگیری داشتند.

سخنران این نشست تصریح کرد: نکته مهمی که باید بیان کنیم، این نکته است که انتقام فقط به دست ملت ها اتفاق نخواهد افتاد؛ بلکه یقینا خدای متعال نیز در موعد مقرر انتقام خود را از این دشمنان خواهد گرفت و ان شاءالله شاهد خواری و ذلت آنان خواهیم بود.

سردار افشار بیان داشت: خروج آمریکا از منطقه مهم ترین هدف ما از انتقام سخت است؛ آمریکا وارد منطقه شد تا أبد در این منطقه بماند و برنامه های مفصلی برای مدیریت منطقه و تجزیه کشورها داشتند؛ اما جمهوری اسلامی ایران با موضوع انتقام سخت به دنبال خروج این کشور از منطقه است.

وی اظهار داشت: ملت ها و دولت های منطقه باید پشت این مسئله بایستند که آمریکا باید از منطقه خارج شود و در مجلس عراق نیز به تصویب رسیده است؛ اما باید تلاش های بیشتری صورت بپذیرد.

رئیس گروه پژوهش بسیج دانش عالی دفاع ملی ابراز داشت: در موضوع انتقام سخت، مباحث حقوقی هم مطرح می شود که البته ما امیدی به محاکم بین المللی نداریم و این امید وجود ندارد که این محاکم، قضاوت درستی از این مسئله داشته باشند؛ اما دنیا می داند که حاج قاسم سلیمانی بر علیه تروریسم در منطقه فعالیت داشته است.

نخستین فرمانده نیروی مقاومت بسیج به این مسئله که مردم به شدت دنبال انتقام هستند، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب تأکید داشتند که این انتقام در زمان خود باید گرفته شود و اگر شرایط این کار به وجود نیاید و انتقام مناسبی گرفته نشود، همین مردم عزیزی که شدیدا دنبال انتقام هستند، خرده گرفته و معترض خواهند بود؛ پس باید در زمان مناسب خود این انتقام انجام گردد.

سخنران این نشست تصریح کرد: هیچ تردیدی نیست که نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی با اشاره رهبر معظم انقلاب هر اقدامی را انجام می دهند؛ اما تعجیل در این مسئله شاید به نتیجه خوبی منتهی نشود؛ البته آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است، مسئله کمی نیست و نباید آن را دست کم گرفت.

سردار افشار بیان داشت: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، این است که روحیه انتقام گیری مردم همچنان باید حفظ شده و مطالبه گر باشند و یقینا جمهوری اسلامی در شرایط و زمان مناسب، انتقام سخت را خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از پیروزی های ما در مقابل آمریکای مستکبر، دستیابی به وحدت ملی بود که ترامپ این مسئله را نفهمید و دست به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی زد و همگان یکپارچه خواستار انتقام سخت از آمریکا شدند./1350/د101/ف

ارسال نظرات