۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۷۲۰۰۱
در میزگرد شهید سلیمانی مطرح شد؛

دوستان آل سعود؛ همراهان آمریکا و اسرائیل

دوستان آل سعود؛ همراهان آمریکا و اسرائیل
شرکت کنندگان در میزگرد شهید قاسم سلیمانی که در منطقه دیره اسماعیل خان پاکستان برگزار شد، دوستان آل سعود را همراهان آمریکا و اسرائیل دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، میزگرد شهید قاسم سلیمانی با اهتمام مجمع علمای شیعه پاکستان و با شرکت حجت الاسلام والمسلمین محمد رمضان توقیر نایب رییس مرکزی مجمع علمای شیعه پاکستان، قاری محمد خلیل سراج عضو برجسته سازمان اهل سنت پاکستان، حقوقدان زاهد محب الله رییس منطقه ای حزب جماعت اسلامی پاکستان، سید سجاد حسین شیرازی رییس منطقه حزب مردمی پاکستان، ابو معظم ترابی نویسنده و تحلیلگر معروف پاکستان، محمد فضل الرحمان رییس باشگاه مطبوعات دیره اسماعیل خان پاکستان، سید غضنفر عباس دبیر ایالتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان و دیگر شخصیت های برجسته و فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پاکستان، در باشگاه مطبوعات ملی دیره اسماعیل خان پاکستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با ادای احترام به سپهبد شهید قاسم سلیمانی ایشان را سرباز منجی جهان اسلام خطاب کردند و گفتند: آمریکا دشمن صلح و امنیت جهانی بویژه جهان اسلام است.

ابو معظم ترابی بر لزوم جلوگیری و اهداف شوم آمریکا در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: دوستان آل سعود همراهان آمریکا و اسرائیل اند در حالیکه دوستان جمهوری اسلامی ایران دوستان جهان اسلام اند.

وی با اشاره به این که ما برای ادای احترام فردی اجتماع کرده ایم که آن فرد فراتر از دین و مذهب، منطقه، سرزمین و کشور فکر می کرد و در عمل آنرا به اثبات رساند، گفت: شهید قاسم سلیمانی مخالف تقسیم مسلمانان جهان به شیعه و سنی و دیگر فرقه ها بود.

این تحلیلگر معروف پاکستانی با تاکید به این که شهید قاسم سلیمانی برای آزادی فلسطین می جنگید و برای آزادی قدس شریف تلاش می کرد، ابراز داشت: این شهید بزرگوار با وجود این که در فلسطین شیعه ای وجود نداشت برای آزادی فلسطینیان کوشا بود.

وی افزود: برای بنده حدود کشور یعنی ایران یا عربستان سعودی ملاک نیست بلکه نظریه ها ملاک اند.

ابو معظم ترابی با بیان این که امروز آل سعود در آغوش اسرائیل نشسته و ایران علیه اسرائیل ایستاده است، تاکید کرد: من ایران را بخاطر این دوست دارم که ایران در مسئله کشمیر جهت حق را گرفته و به همراه ما است.

وی گفت: ایران سخن از آزادی قدس شریف می زند اما آل سعود به مزدوری آمریکایی ها و اسرائیلی ها افتخار دارد، آل سعود جهان اسلام را با مشکلات روبرو کرده اند./988/

ارسال نظرات