۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۷۲۰۴۰
مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان:

مرحوم مصباح یزدی بازوی توانای ولی‌فقیه بود

مرحوم مصباح یزدی بازوی توانای ولی‌فقیه بود
حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بازوی رهبری و ولی‌فقیه بود، گفت: ایشان مجهز به تمام خصوصیاتی بود که یک عالم دینی باید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع اساتید مدارس علمیه بجنورد که با حضور مجازی اساتید مدارس علمیه شهرستان‌های خراسان شمالی نیز همراه بود، با گرامیداشت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری راجع به آیت‌الله مصباح تعابیر بلند و ویژه‌ای دارند.

وی افزود: این عالم ربانی در سال ۶۰ در صداوسیما مناظرات قاطع و کوبنده‌ای داشت و زیربنای تز مارکسیستی در کشور را تخریب کرد و بعد ضمن تدریس فلسفه، فلسفه نو صدرایی را به وجود آورد و وارد اجتماع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی خاطرنشان کرد: رحلت عالم ربانی مصباح یزدی ضایعه‌ای جبران نشدنی است و اینکه بار دیگر فردی مثل آیت‌الله مصباح یا آیت‌الله مطهری پیدا شود هیهات است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی نقش ویژه‌ای در بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه اسلامی به‌ویژه در مواجهه با فتنه‌ها داشت، افزود: در طول تاریخ پیغمبران و اولیای الهی با فتنه‌ها مواجهه شده‌اند و اهل‌بیت (ع) نیز با فتنه‌های گوناگونی روبرو شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه فتنه شناسی کرده و در پاسخ اینکه چطور باید از فتنه عبور کرد تأکید کرده راهش این است که رهبر را تنها نگذارید و الآن هم راه عبور از فتنه‌ها ولایتمداری و همراهی با ولی است.

وی با بیان اینکه مرحوم مصباح یزدی در این زمینه جلودار بود، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله مصباح در دوران ما فردی روشن‌اندیش بود که در عرصه سیاست وارد شد و به‌خوبی درخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به اینکه ایشان بازوی رهبری و ولی‌فقیه بود، گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی حقا و انصافاً مجهز به تمام لوازم و خصوصیاتی بود که یک عالم دینی و ربانی باید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتحال ایشان ضایعه بزرگی بود، ادامه داد: سال‌ها و سال‌ها باید بگذرد تا شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیری مثل مصباح یزدی در درون حوزه‌ها تربیت یافته و رشد کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات