۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۷۲۰۹۵
از طرف تشکل های کشورهای مختلف برگزار شد؛

آیین نکوداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی

آیین نکوداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی
آیین نکوداشت آیت الله مصباح یزدی، سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت از سوی تشکل های فرهنگی کشورهای مختلف در مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت آیت الله مصباح یزدی، سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، با شرکت علما، طلاب، فضلا، مدیران، مسئولان و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه، از طرف بنیاد قرآن و عترت ممبئی هندوستان و با همکاری اداره فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه)، تشکل های فرهنگی کشورهای مختلف؛ امام خامنه ای پاکستان، پرتو معارف محمدی آذربایجان و قرآن و اهل بیت(ع) پاکستان، شب گذشته در مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه قم) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم آغاز و سپس سخنران به تبیین مدارج علمی آیت الله مصباح یزدی و شخصیت بی نظیر سردار سلیمانی پرداخت.

آیین نیکوداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی

حجت الاسلام سید شمع محمد رضوی رییس بنیاد قرآن و عترت ممبئی هندوستان در سخنان خود برگزاری این مراسم چند ملیتی را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این ثمره برکت خون شهید قاسم سلیمانی است که امروز ملیت های مختلف بر یک سکو جمع شده اند، شهیدی که خودش فراتر از ملیت و کشور فکر می کرد.

وی سردار دلها شهید سلیمانی را سرباز مخلص ولایت دانست و تاکید کرد: احترام نظامی این سردار بزرگوار به فرماندهی کل قوا هم بی نظیر بود، وی با قرار دادن دست چپ بر سینه خود اعلام اخلاص و فداکاری به ولایت می کرد.

این روحانی هندی با اشاره به این که آزادی واقعی، عدالت خواهی، برقراری امنیت و ثبات در منطقه خواسته های واقعی شهید سلیمانی بود، ابراز داشت: تدبیر و انگیزه جانبازی شهید قاسم سلیمانی عامل نابودی و ریشه کن شدن گروه تروریستی داعش در جهان شد.

وی افزود: اخلاقیات و اوصاف حسنه شهید قاسم سلیمانی ایشان را در نگاه جهانیان محبوب تر کرده است.

آیین نیکوداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی

حجت الاسلام صرفی مسئول اداره فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) در سخنان خود، شهید قاسم سلیمانی و یارانش را زنده جاوید دانست و اظهار داشت: ادراک بیشتر این شهیدان نیازمند شور و هیجان ولایت است.

وی بر برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم فاطمیه تاکید کرد و گفت: فقط عاشقان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می توانند علم سوگواری فاطمیه را برپا کنند.

حجت الاسلام صرفی آیت الله مصباح یزدی را فدایی ولایت دانست و بیان داشت: باید درباره انقلاب اسلامی مطالعه کنید و با دریافت اطلاعات دقیق مردم جهان را از آن آگاه نمایید.

وی به توهین روزنامه جمهوری اسلامی به شخصیت آیت الله مصباح یزدی و اعتراض و تحصن روحانیت انقلابی در مسجد اعظم قم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود که توسط آیت الله مشکینی(ره) در آن جمع قرائت شد، ایشان را مطهری و طباطبایی زمان خطاب کرده اند.

حجت الاسلام سید طاهر حسین نقوی سخنران دیگر این مراسم در سخنان خود شهید قاسم سلیمانی و یارانش و فخری زاده را مصداق کامل مجاهد فی سبیل الله دانست.

آیین نیکوداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی

سخنران ویژه این مراسم آیت الله شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی خود با تاکید به این که طبق فرمایشات مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام بجز عالم و عامل مخلص همه در جهان هلاک خواهند شد، ادامه داد: اخلاص انسان را به عالی ترین مراتب بندگی می رساند و آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بخاطر اخلاص در عمل خود به مراحل عالیه رسیده بودند.

آیت الله شبستری افزود: این بزگواران وحدانیت را بخوبی درک کردند به همین خاطر نزد خداوند متعال نیز محترم شدند.

لازم به ذکر است که در آخر این مراسم از بین حاضرین مراسم قرعه کشی به عمل آمد و برندگان قرعه، برای زیارت و پابوسی امام هشتم علی ابن موسی الرضا انتخاب شدند./988/

آیین نیکوداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی

ارسال نظرات