۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۷۲۱۴۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت تولید داخل به عنوان مهم ترین مؤلفه رشد اقتصادی

ضرورت تقویت تولید داخل به عنوان مهم ترین مؤلفه رشد اقتصادی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت توجه به تولید و ظرفیت های داخلی کشور بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست مجمع نمایندگان استان، آبادانی و عمران زمین را یکی از فلسفه های خلقت قرآن کریم بیان کرد و گفت: هر شخص و نهاد و صنفی در جهت آبادانی و عمران و پیشرفت حرکت می کند در حقیقت در راستای فلسفه خلقت گام بر می دارد.

وی با بیان این که در زندگی با فرصت های زیادی مواجه می شویم که اگر این فرصت ها درست مدیریت شوند نتیجه خوبی خواهیم گرفت در غیر این صورت تبدیل به تهدید خواهد شد، افزود: انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی یک فرصت هست که خداوند به مستضعفان جهان عنایت کرده است و باید آن را غنیمت بدانیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد و شکوفایی کشور بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران اسلامی از ظرفیت های بالایی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است که از این ظرفیت ها استفاده بهینه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، وفاق و همدلی را یکی از شروط رسیدن به توسعه و پیشرفت در کشور دانست و تصریح کرد: نمایندگان با حفظ وفاق و همدلی در مازندران توانستند بخشی از مطالبات مطرح شده را پاسخ دهند.

امام جمعه ساری با بیان این که فرصت بسیار خوبی برای صادرات در کشور مهیا است که باید در این حوزه از ظرفیت ها استفاده بهینه تری شود، بیان داشت: در حال حاضر ۱۵ کشور همسایه در اطراف ایران قرار دارند و باید با تولید مناسب و دارای کیفیت به سایر کشورها صادر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به تولید و ظرفیت های داخلی بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: به طور حتم تقویت تولید داخل می تواند یکی از مهم ترین راه های رشد اقتصادی کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با حمایت از تولید کننده داخلی می توانیم آثار تحریم در داخل کشور را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تقویت تولید داخلی است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازها بسیار حائز اهمیت است، افزود: متأسفانه مدل مهندسی ساختمان ها و بناهای ما غربی است و حتی برخی ساختمان های دولتی هم از آن مدل تبعیت می کنند و این زیبنده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به فرصت ها و تهدید های احتمالی منطقه آزاد اشاره کرد و با بیان این که اگر منطقه آزاد دارای یک پیوست فرهنگی باشد، رانت اطلاعاتی در کنارش شکل نگیرد و زمینه ورود تکنولوژی و صادرات آسان تر و بیشتر را هم فراهم کند، فرصت است، ادامه داد: در غیر این صورت اگر قرار باشد منطقه ای شود که موجب واردات بیشتر شود و به تولید داخلی ما ضربه بزند یک تهدید خواهد بود.

وی با بیان این که باید در ارائه خدمات به کشورهای مختلف از توان و ظرفیت داخلی بیشتر بهره گرفته شود، افزود: درحال حاضر کشوری مانند عراق برای بازسازی از ما کمک می خواهد، اما ما از این ظرفیت و فرصت به وجود آمده استفاده مناسب نمی کنیم./950/

ارسال نظرات