۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۷۲۱۵۳
حجت الاسلام قلی پور:

آیت الله مصباح یزدی هرگز از ملامت ملامت گران نمی هراسید

آیت الله مصباح یزدی هرگز از ملامت ملامت گران نمی هراسید
مازندران - امام جمعه بابلسر با بیان این که آیت الله مصباح یزدی از ملامت ملامت گران نمی هراسید، گفت: ایشان بدون توجه به اهانت ها تکلیف مدارانه مسیر خود را ادامه می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی(ره) از آیت الله مصباح یزدی(ره) به عنوان شخصیتی شجاع و مقاوم یاد کرد و گفت: ایشان هیچ گاه به حرف و حدیث های دیگران در اطراف توجه نمی کرد و مسیر خود را ادامه می داد.

وی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) از ملامت ملامت گران هرگز نمی هراسید، افزود: متأسفانه برخی افراد، گروه ها و جریان ها خیلی به ایشان توهین می کردند اما ایشان هیچ توجهی به این مسائل نمی کرد و تکلیف مدارانه مسیر خود را ادامه می داد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) بدون توجه به حاشیه سازی های برخی افراد نااهل و نادان مواضع و روشنگری های خود را داشت، خاطرنشان کرد: اهانت و تهمت ها هیچ گاه خللی در مسیر حرکت این عالم ربانی ایجاد نکرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، اخلاص را از دیگر ویژگی های آیت الله مصباح یزدی(ره) عنوان کرد و گفت: این عالم با بصیرت و انقلابی مخلصانه برای خدا کار می کرد و نگاه مخلصانه در نگاه ایشان موج می زد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که تواضع و فروتنی علامه مصباح یزدی(ره) نظیر نداشت، تصریح کرد: همه دغدغه ایشان کار برای رضای الهی بود و تنها برای خدا کار و فعالیت می کرد.

وی در ادامه سخنان خود آیت الله مصباح یزدی(ره) را در بعد علمی یک شخصیت کم نظیر معرفی کرد و گفت: این عالم ربانی به عنوان یکی از شاگردان آیت الله بروجردی(ره) در سن 28 سالگی به درجه اجتهاد رسید و در فقه بسیار صاحب نظر بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) علیرغم این که در فقه از یک جایگاه بالایی برخوردار بود اما فعالیت های علمی خود را اولویت بندی کرد، ادامه داد: ایشان تلاش های علمی خود را معطوف به مباحث کلامی و فلسفی کرد تا خلأهای موجود در این بخش را پر کند و اعتقاد داشت در حوزه فقه بزرگان بسیاری هستند که می توانند در این حوزه فعالیت کنند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که علامه مصباح یزدی در بخش فلسفه غرب و مباحث مختلفی که در این حوزه مطرح می شد آثار بسیاری از خود به جای گذاشته است، افزود: در حوزه تفسیر نیز کتب و آثار مختلفی از ایشان به یادگار مانده که باید به آنها بیش از پیش توجه شود.

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود، ولایت مداری را از دیگر شاخصه های مهم شخصیتی آیت الله مصباح یزدی(ره) برشمرد و گفت: این عالم انقلابی و با بصیرت فوق العاده به مقام معظم رهبری احترام می گذاشت و مطیع ایشان بود و خود را ملزم به اطاعت از رهبری می دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به شاگرد پروری آیت الله مصباح یزدی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان شاگردان بسیار زیادی را در مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) در رشته های تخصصی مختلفی تربیت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن در دو عرصه شهوت گسترانی و فساد و شبهه افکنی در فضای مجازی بسیار تلاش می کند، افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) با شاگردان و متخصصانی که در مؤسسه علمی امام خمینی(ره) تربیت کردند توانستند نقش بسیار مهمی در پاسخگویی به بسیاری از شبهات و بدعت های مطرح شده از سوی در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام قلی پور در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) انسان با جاذبه ای بود، ادامه داد: این عالم مجاهد و انقلابی شاگردان را رها نمی کرد بلکه جذب، حمایت، هدایت و مدیریت می کرد./950/

ارسال نظرات