۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۷۲۱۶۹
عمار انقلاب؛

علامه مصباح؛ بنیانگذار نهضت اسلامی سازی علوم انسانی

علامه مصباح؛ بنیانگذار نهضت اسلامی سازی علوم انسانی
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی آیت‌الله مصباح را از بنیانگذاران نهضت اسلامی سازی علوم انسانی برشمرد و گفت: علامه مصباح، گام‌های بلندی در اسلامی‌سازی علوم انسانی برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ارتحال عالم ربانی، فقیه مجاهد و فیلسوف بزرگ اسلامی علامه مصباح یزدی را به پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر انقلاب، مراجع عظام و حوزه های علمیه را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با اشاره به تخصص علامه مصباح در مسائل فلسفی، عقلی، کلامی و فقهی، عنوان کرد: همانطور که از نام علامه مصباح پیداست، ایشان شخصیتی کم نظیر و چراغ فروزان در حوزه‌های علمیه بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه تواضع را یکی از ویژگی‌های اخلاقی بارز آیت‌الله مصباح دانست و اظهار داشت: آیت الله مصباح با اینکه از علمیت بسیار بالایی برخوردار بودند، در برابر شاگردان و سایر اقشار مردم خضوع می کردند.

وی با بیان اینکه موضع گیری های صریح و شفاف در طول حیات علمی و سیاسی از شاخصه های بارز علامه مصباح یزدی بود، ابراز کرد: علامه مصباح بدون واهمه از ملامت ملامت کنندگان آنچه را که حق می‌دانست، بیان می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی با اشاره به ویژگی تکلیف مداری آیت الله مصباح یزدی، افزود: علامه مصباح حق را می‌شناخت و در یاری آن با وجود ذره ای کوتاهی نمی‌کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: آیت‌الله مصباح از ابتدا تا انتهای عمر شریف خود اندکی در انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن تردید نکرد؛ ایشان ذوب در ولایت بود و نسبت به ولایت فقیه اعتقاد راسخی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی یکی از بنیانگذاران نهضت اسلامی سازی علوم انسانی است، عنوان کرد: این علامه بزرگ در مؤسسه امام خمینی(ره) و پیش‌تر در بنیاد فرهنگی باقرالعلوم(ع)، گام‌های بلندی در راستای اسلامی‌سازی علوم انسانی برداشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگرچه به دلیل مسائل سیاسی اجازه ندادند تا علامه مصباح یزدی فعالیت خود در اسلامی‌سازی علوم انسانی را به طور کامل به پایان برساند اما ایشان سعی کردند بین علوم انسانی و اسلامی پیوند ایجاد کنند و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت خود به این نکته توجه داشتند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
جناب ..اگر خیلی ارادتمند آیت الله مصباح بود چرا رقیب ایشان در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در خراسان رضوی شد و به نفع ایشان کناره گیری نکرد؟
0
0