۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۱۷۸

مسؤولان بدون دغدغه، درپی ترویج حجاب!

مسؤولان بدون دغدغه، درپی ترویج حجاب!
حجت‌الاسلام آقابابا باتوجه به حجاب و فضای مجازی گفت: وقتی لایو پسر نوجوان با آن خانم را می‌بینیم و مسؤولان عکس العملی نشان نمی‌دهند، باعث تأسف است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی آقابابا در برنامه «گفتگوی فرهنگی» پیرامون موضوع ضرورت بهره‌گیری از توانمندی و به کارگیری رسانه‌های نوین در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب با اشاره به اینکه جامعه و خانواده‌ها با توسعه فضای مجازی و رسانه‌‌ها به چالش کشیده شدند، گفت: وقتی لایو پسر نوجوان با خانم را می‌بینیم و مسؤولان عکس العملی نشان نمی‌دهند باعث تأسف است.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان مشکلات را دائم به گردن دشمن بیرونی انداخت؛ کار دشمن دشمنی کردن است؛ اما رسانه‌ها که دست خودمان بوده است، تریبون عقاید و اندیشه‌های اسلامی بوده؛ پس چرا به جای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر به این مقوله ضربه زده است؟ از سویی وزرای دولت هم به جای تقویت سرویس پیامرسان‌های داخلی و پلتفرم‌های بومی به خارجی‌ها بها دادند. و آنگونه شده که در عرصه عفاف و حجاب کار درستی نشده است به طور مثال سریال «بیگانه‌ای با من است» که از رسانه ملی پخش می‌شود واقعاً درحال توهین به حجاب است.

حجت‌الاسلام آقابابا با اشاره به عصر امپراطوری رسانه‌ها و اطلاعات اظهار داشت: اکنون عصر امپراطوری رسانه شده است و من یک فعال فرهنگی هستم و مسؤول اجرایی و کلان نیستم؛ اما نباید فراموش کنیم که ما دوگونه جنگ داریم یکی نظامی و سخت، یکی فرهنگی و نرم، هرچند در بحث نظامی آنقدر پیشرفت کردیم که دشمن نمی‌تواند به ما نگاه چپ کند و اکنون پیروز میدان هستیم، عین الاسد را به عین الجسد تبدیل کردیم، ولی در جنگ فرهنگی باید بپذیریم که شکست خورده‌ایم.

وی در توضیح این بحث بیان داشت: وقتی به حضرت آقا می‌گویند که شما اگر رهبر نبودید کدام بخش و پست کلیدی را برعهده می‌گرفتید که ایشان می‌فرمایند، مدیریت فضای مجازی. این حرف برای ما پیام دارد، این نشان می‌دهد که چقدر فضای مجازی مهم است، تفکر دشمن امروز از طریق رسانه‌ها و حتی صداوسیما که رسانه ملی ما محسوب می‌شود، نفوذ پیدا کرده و در بحث عفاف و حجاب در سینمای خانگی، رسانه ملی و سینمای ما این نفوذ دشمن مشهود است، آن‌ها در رسانه‌های دم دستی خودمان هم نفوذ کردند. در عرصه سریال و فیلم سینمایی ما اصلا حجاب را تبلیغ نکردیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به تبلیغ عفاف و حجاب در فضای مجازی تصریح کرد: اکنون در فضای مجازی برخی به نوعی می‌خواهند با تبلیغات مختلف حجاب را تبلیغ کنند که برعکس عمل می‌شود، برخی یا در پی خودنمایی و جلوه‌گری و دوری از عفاف که اصل حجاب از آن ریشه گرفته هستند و برخی دیگر به گونه‌ای عمل می‌کنند که مخاطب از حجاب دل‌زده می‌شود، پس باید برای این مشکلات اول از همه به آموزش توجه داشته باشیم. آموزش در رسانه ملی هم باید صورت گیرد.

وی بر کنترل و محدودیت خانواده‌ها بر حضور فرزندان‌شان در پیامرسان‌های مجازی تأکید و به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: فرزندان من اینستاگرام و دیگر پیامرسان‌های خارجی را ندارند و از پیامرسان‌های داخلی استفاده می‌کنیم و خداوند می‌فرمایند «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً» باید به خودسازی خود و خانواده توجه ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آقابابا افزود: در بحث فرهنگی و فضای مجازی جهادی و بسیجی‌وار باید وارد عمل شد و برای عفاف و حجاب به شکل ویژه کار کرد، در حال حاضر دنیای بسیاری از افراد از بحث عفاف و حجاب دور است؛ پس باید جهان بینی درستی دربارۀ عفاف و حجاب ارائه داد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها باید برای اقناع جامعه فعالیت کنند.

وی در پایان گفت: ذهن مردم در فضای مجازی به حاشیه‌ها معطوف می‌شود و از متن و اصل موضوعات اساسی دور شده‌اند و رسانه‌های نوین به شکلی دغدغه‌های مردم را تغییر داده است.

ارسال نظرات