۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۲۸۵
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد؛

استفاده از دیدگاه‌های دینی در قالب روانشناسی اسلامی

استفاده از دیدگاه‌های دینی در قالب روانشناسی اسلامی
خوزستان - مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) بندر امام گفت: اگر در جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های  دین در قالب روانشناسی اسلامی گنجانده شود، تحول عظیمی در کشور رخ می‌دهد.
حجت الاسلام عباس موسوی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) بندر امام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سیره علمی حضرت زهرا (س) بیان داشت: یکی از محور‌هایی که در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) جلب توجه می‌کند، به سیره علمی ایشان باز می‌گردد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) در بندر امام با اشاره به آیه "یطعمون الطعام علی حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً انما یطعمکم لوجه الله" عنوان کرد: دلیل نزول این آیه اوصاف حضرت زهرا (س) بود، همچنین ایشان در آن زمان سیر بشریت پسند، دیدگاه و مشی انسان دوستانه را ترسیم کردند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نقش پررنگ حضرت زهرا (س) در حفظ ستون اصلی نظام اسلامی و دفاع از ولایت گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از ستون های اصلی نظام اسلامی به معنای واقعی کلمه دفاع کرد، اگر این ستون مستحکم نبود سنگ بنای اسلام به هم می‌ریخت.  

وی با تأکید بر استفاده از روانشناسی اسلامی و دینی در کنار علوم غربی تصریح کرد: اگر در جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های دین در قالب روانشناسی اسلامی گنجانده شود، تحول عظیمی در کشور رخ می‌دهد همچنین منبر‌های علما و روحانیون به جهت تزریق روحیه فاطمی (س) در جامعه مؤثر است./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات