۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۳۶۴
مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت:

جهاد خدمت در مؤسسات قرآنی خراسان شمالی تداوم دارد

جهاد خدمت در مؤسسات قرآنی خراسان شمالی تداوم دارد
خراسان شمالی - کنعانی گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، مؤسسات قرآنی با برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن، بخشی از فعالیت‌های آموزشی خود را اجرایی کردند.

زهرا کنعانی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: قرآن به‌عنوان بزرگ‌ترین کتاب آسمانی، بهترین و مؤثرترین منبع برای هدایت بشر است و انسان‌ها را به‌سوی علم، معرفت و نجات حقیقی سوق می‌دهد و سعادت واقعی بشر در صورت توسل و تمسک به آیات نورانی قرآن و درک حقایق نهفته در آن تضمین‌شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی بصیرت راز خاطرنشان کرد: امسال باوجود بیماری کرونا، برگزاری کلاس‌های قرآنی امکان‌پذیر نشد، اما با برگزاری کلاس‌های مجازی توانستیم بخشی از فعالیت‌های آموزش قرآن را پیگیری کنیم.

وی بابیان این‌که مؤسسات قرآنی همواره گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری (حفظ الله تعالی) بوده‌اند، افزود: در برهه‌ای از زمان، مقام معظم رهبری فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ را صادر فرمودند و ما در مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز توانستیم تعداد بسیاری از نونهالان و بزرگ‌سالان در مقاطع سنی مختلف را به سمت حفظ قران کریم تشویق و ترغیب کنیم.

زهرا کنعانی افزود: همان‌گونه که در بحث تربیت حافظان گوش‌به‌فرمان رهبر فرزانه‌مان بوده‌ایم، در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه هم به‌فرمان رهبری لبیک گفتیم.

وی اضافه کرد: از اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون، در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، فعالان مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز اقدامات مؤثری داشتند که از آن جمله می‌توان به ضدعفونی معابر، تولید ماسک و گان بهداشتی، تولید کیسه بهداشتی ویژه نان، تولید لباس بهداشتی ضد کرونایی برای اصناف و... اشاره کرد که اعتبار هزینه شده در این موارد بالغ‌بر ۴۵۰ میلیون ریال بوده که توسط خیرین قرآنی مؤسسه پرداخت‌شده است.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز تصریح کرد: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه، با همکاری خیرین شهرستان رازوجرگلان در ۱۴ مرحله مبلغ یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد که این مبلغ صرف تعمیر منزل محرومان، کمک نقدی به نیازمندان، ذبح گوسفند قربانی و توزیع گوشت آن بین افراد سالمند و نیازمند، اعطای بن نان مهربانی به آسیب دیدگان از بیماری کرونا و خرید یک شیفت نان نانوایی شهر راز برای محرومان، توزیع غذای نذری، پوشاک، ماسک بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده محیط، الکل طبی، ژل ضدعفونی‌کننده دست، اعطای لوازم منزل و جهیزیه به نوعروسان نیازمند، اعطای کمک‌هزینه خرید جهیزیه، کمک‌هزینه تکمیل ساخت حمام و سرویس بهداشتی، کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه کلاس آموزشی، توزیع بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، لوازم‌التحریر و... شده است.

وی افزود: ما تنها به کمک‌ها و نذورات خیرین شهرستان رازوجرگلان اکتفا نکردیم و با دعوت از خیرین استان تهران هم اقدام به توزیع غذای نذری، پوشاک، وسایل منزل و جهیزیه، بسته غذایی، شوینده و بهداشتی، لوازم‌التحریر و... بین نیازمندان شهرستان رازوجرگلان کرده‌ایم که در بخش توانستیم مبلغ دو میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال جذب اعتبار از خیرین تهرانی داشته باشیم.

زهرا کنعانی با اشاره به این‌که جهاد خدمت به محرومان و نیازمندان همچنان ادامه دارد، گفت: در ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای، مهندس فخری زاده با تشکیل قرارگاه عملیات حاج قاسم سلیمانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از خیرین شهرستان جمع‌آوری و صرف تهیه بسته غذایی، پوشاک، اهداء جهیزیه به نوعروسان، کمک‌هزینه خرید جهیزیه، میوه و بسته‌های معیشتی شب یلدا برای نیازمندان و محرومان شد.

گفتنی است شهرستان تلفیقی رازوجرگلان به مرکزیت شهر راز، بخش‌های شمال و شمال غربی استان خراسان‌ شمالی را به خود اختصاص داده است و دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت و تعداد ۸۳ روستا است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات