۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۲۱۱
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

آیت‌الله مصباح در خط مقدم مقابله با مکاتب و تفکرات انحرافی بود

آیت‌الله مصباح در خط مقدم مقابله با مکاتب و تفکرات انحرافی بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در خط مقدم مبارزه و مقابله با تفکرات و مکاتب انحرافی و التقاطی و لیبرالیسم قرار داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، امروز در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی که با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی با حضور مردم، علما و روحانیون و مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به متن پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آیت‌الله مصباح اظهار کرد: از صفاتی که مقام عظمای ولایت در پیام تسلیتشان در مورد مرحوم آیت‌الله مصباح فرمودند می‌شود به شخصیت بارز این فقیه مجاهد و عالی‌رتبه پی برد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در اوج فتنه‌های دوران موسوم به اصلاحات در مورد آیت‌الله مصباح، فرمودند: بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم. اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به جایگاه والای علمی این عالم ربانی، اظهار کرد: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عمر بابرکتش را در راه اعتلای اسلام گذراند و در علوم مختلف ازجمله فقه و اصول تفسیر قرآن کریم به‌عنوان استادی تمام‌عیار شناخته شد تا جایی که در جوانی به گواهی بزرگان حوزه، صاحب درجه اجتهاد شد و علامه طباطبایی هم بازخوانی تفسیر المیزان را به ایشان سپرد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با بیان اینکه فقها مرزبانان اعتقادی ما هستند گفت: فقیه کسی است که تولید اندیشه و فکر در حوزه اعتقاد دین می‌کند؛ اما یک فقیه مجاهد علاوه بر این در مقابله با ایجاد انحرافات در دین و اعتقادات جامعه شبانه‌روز جهاد می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تمدنی است که به اندازه تمامی تمدن‌های مادی تاریخ بشریت قدرت دارد؛ ازاین‌رو در این بین علما علاوه بر تبیین اندیشه‌های دینی باید با تفکرات مادی این تمدن نیز مقابله کنند.

وی گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در خط مقدم مبارزه و مقابله با تفکرات و مکاتب انحرافی و التقاطی و لیبرالیسم قرار داشت.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: تاریخ زندگی استاد مصباح بیانگر حساسیت ایشان در برابر جریان‌های انحرافی بوده است؛ به‌گونه‌ای که هرگاه جریانی سعی در تحریف اسلام یا انقلاب اسلامی داشته است، ایشان چون رزمنده‌ای دلیر به میدان آمده و از مبانی اسلام و انقلاب دفاع کرده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات