۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۷۶۲
عمار انقلاب؛

آیت‌الله مصباح یزدی امید دوستان و خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب بود

آیت‌الله مصباح یزدی امید دوستان و خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، عمار زمان و امید و پشتوانه دوستان و خار چشم دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بود.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان و شاگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: ارتحال عالم بصیر، فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام حضرت آیت‌الله علامه مصباح یزدی را که عمری در راه مبانی اندیشه اسلام و انقلاب سپری کرد صدمه بزرگی است و این مصیبت را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و عموم شاگردان و مردم ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گویم.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از علمایی بودند که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند.

حجت‌الاسلام تکمیلی که خود از دانش‌آموختگان مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) و شاگردان مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی محسوب می‌شود، اضافه کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی عمار زمانی بود که با علم و بصیرت از کیان اسلام و انقلاب دفاع و شاگردان فراوان حوزوی و دانشگاهی تربیت کرد و امید و پشتوانه دوستان و خار چشم دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بود.

گفتنی است، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر جمعه دوازدهم دی‌ماه درگذشت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از روز شنبه (۶ دی‌ماه) به علت وخامت بیشتر بیماری گوارشی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود که عصر جمعه در سن ۸۵ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

او متولد ۱۳۱۳ در یزد بود و پس از پیروزی انقلاب بنیاد باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را در قم پایه‌گذاری کرد که تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت.

ازجمله فعالیت‌های سیاسی او می‌توان به نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد. مصباح یزدی همچنین به‌عنوان رهبر فکری جبهه پایداری نیز شناخته می‌شود.

بیماری اخیر او از روز ۱۱ آذرماه سال جاری با بستری شدنش در منزل آغاز شد و به دنبال پیشرفت علائم بالینی و با تشخیص پزشکان برای ادامه مداوا به تهران منتقل شد که پس از شش روز بستری‌ شدن در بیمارستان درگذشت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات