۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۷۲۳۸۳
حجت الاسلام طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی در حوزه

ضرورت توجه به سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی در حوزه
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی(ره) باید پیوسته در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار معاونان تهذیب مدارس علمیه مرکز استان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی(ره) از این عالم مجاهد و انقلابی به عنوان اسوه اخلاق، عرفان و معنویت در جامعه اسلامی یاد کرد.

وی با بیان این که اعتلای دین، انقلاب و گسترش ارزش های الهی در جامعه و همچنین پرورش طلاب فاضل در تراز انقلاب اسلامی از جمله مهم ترین دغدغه های آیت الله مصباح یزدی(ره) بود، افزود: این شخصیت کم نظیر، عمر با برکت خود را در راه نشر و گسترش معارف دینی صرف کرد.

حجت الاسلام طبرسی از آیت الله مصباح یزدی(ره) به عنوان گنجینه ای ارزشمند از علوم و معارف دینی یاد کرد و گفت: باید اندیشه های متعالی این شخصیت کم نظیر حوزه های علمیه بیش از پیش در مجامع علمی مورد توجه قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه نباید از اندیشه های ناب آن فیلسوف و اندیشمند بزرگ غافل شوند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی(ره) باید پیوسته در حوزه های علمیه مورد توجه و بحث قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب جوان حوزه های علمیه نیازمند هادیانی برای حرکت در مسیر صحیح هستند، تصریح کرد: سیره علمی و عملی آیت الله مصباح یزدی(ره) بهترین الگو برای رشد علمی، اخلاقی و معرفتی طلاب حوزه علمیه است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که یاد و نام چنین شخصیت هایی بزرگی باید در حوزه همواره زنده و برجسته بماند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم دست های ناپاک و تحریف گر، جایگاه چنین عالمان و بزرگان دینی کشورمان را تضعیف و کمرنگ کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) با مجاهدت های علمی خود در چند دهه اخیر، آثار ماندگاری از خود در حوزه های مختلف به یادگار گذاشته است، تصریح کرد: این آثار ارزشمند و فاخر باید مبنای بسیاری از برنامه ریزی ها در سطوح مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی کشور قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) در عرصه های مختلف علوم حوزوی صاحب نظر بودند، خاطرنشان کرد: ایشان با تأسیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) باب جدیدی از فعالیت های تخصصی در علوم مهم و روز جامعه را گشودند.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به تداوم برنامه های اخلاقی و تربیتی این معاونت در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: دروس اخلاق حوزه علمیه استان به صورت متمرکز با بهره گیری از فضای مجازی در حال برگزاری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش کردیم برنامه های تربیتی و اخلاقی حوزه به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور کلی تعطیل نشود، خاطرنشان کرد: این برنامه ها با همکاری مدارس علمیه شهرستان ها در فضای مجازی پیگیری می شود./950/پ210/ب1

ارسال نظرات