۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۷۲۴۴۱
به همت دانشگاه معارف اسلامی؛

مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد
مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی در دانشگاه معارف اسلامی با حضور آیت الله رجبی و جمعی از ارادتمندان ایشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با حضور آیت الله رجبی عضو شورای عالی حوزه علمیه، امروز در دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت ‌الاسلام روح ‌الله شاکری زواردهی، رییس دانشگاه معارف اسلامی در سخنانی ضمن تسلیت ارتحال علامه مصباح یزدی گفت: در وصف آیت الله مصباح جملاتی زیبا تر از پیام رهبر معظم انقلاب پیدا نمی کنیم که ایشان را مدیری شایسته با زبانی گویا در راه حق معرفی کردند و به حق ارتحال ایشان خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه است.

رییس دانشگاه معارف اظهار داشت: علامه مصباح برای همه ما الگو هستند و دانشگاه معارف اسلامی آماده است تا از آثار ایشان در تمام رشته ها بهره ببرد؛ ضرورت است آموزش و پژوهش دانشگاه استفاده از این آثار را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم مصوباتی برای گنجاندن این آثار در بین دروس دانشگاه داشته باشیم.

وی در تبیین جایگاه علمی علامه بیان داشت: آیت الله مصباح از جایگاه علمی فاخری برخوردارند و مؤید این مطلب، تعبیر رهبر معظم انقلاب است که فرمودند اگر نسل امروز از علامه طباطبایی و شهید مطهری محروم شدند اما این کمبود با وجود علامه مصباح احساس نشد.

حجت الاسلام شاکری زواردهی تصریح کرد: اساتید و اهل علم برای حضور در میادین علمی باید دو ویژگی داشته باشند؛ ابتدا از علمیت لازم برخوردار باشند و دوم اینکه باید به عرصه دفاع از انقلاب ورود کنند.

رییس دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: علامه مصباح الگوی مناسبی در این زمینه برای اهل علم هستند که به دفاع از اندیشه اسلام و انقلاب برخاستند و با وجود توهین های دشمنان از اصول خود کوتاه نیامدند؛ این توهین ها هم به خاطر استیصال دشمن در مواجهه با منطق علامه بود.

وی افزود: ایشان در برابر دشمن با قدرت و قوت و در دفاع از اسلام و ولایت، خاضعانه و متواضعانه رفتار می کرد و هیچگاه در برابر غربزده ها آرام نگرفت و کوتاه نیامد و اندیشه ناب انقلابی را در برابر اندیشه وارداتی غربی عرضه می کرد.

حجت الاسلام شاکری اظهار داشت: انقلاب ما مدیون زحمات امامین انقلاب است و علامه مصباح در هر جایگاهی که بود به دفاع از راه و اندیشه این بزرگواران پرداخت و در این زمینه ایشان برای همگان الگوست و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم./1399/پ202/ف

ارسال نظرات