۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۲۴۵۹

فراخوان اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شد

فراخوان اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شد
اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار می شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، دبیرخانه اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی با هدف، ارتقای فرهنگ و حافظة تاریخی جامعة اسلامی ایران و حفظ استقلال و هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی (ریشه‌ها و پیامدها)، کمک به اعتلای سطح دانش تاریخی و فرهنگ مکتوب، مقابله با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، حمایت و تشویق مؤلفان و پدیدآورندگان متعهد و متخصص سراسر کشور در این حوزه در بهمن ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

آثار منتشرشده در بازه زمانی ۱۳۵۷۱۳۹۷ (گام اول انقلاب) در جشنواره قابل بررسی و داوری خواهند بود. بر اساس این فراخوان، کتاب‌های ارسال باید دارای برگه اعلام وصول باشند و جزو کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده نباشند.

فقط آثاری در جایزه کتاب انقلاب اسلامی داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه پر کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند.

داوری آثار مربوط به بازة زمانی ۱۳۵۷۱۳۹۵ در قالب تشویقی رقابتی و آثار مربوط به سال‌های ۱۳۹۶۱۳۹۷ در قالب ضوابط رقابتی صورت می‌گیرد. آثار دریافت‌شده بازگردانده نخواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار تألیف، ترجمه و تصحیح خود را در حوزة تاریخ انقلاب اسلامی (ریشه‌ها و پیامدها) در بخش‌های کلیات (دانشنامه‌های تخصصی، کتابشناسی توصیفی تحلیلی و روز شمار)، خاطرات، زندگی‌نامه و شرح‌حال‌نویسی، مستندنگاری (سفرنامه‌نویسی، یادداشت‌های روزانه و عکس نوشت)، تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی، تاریخ شفاهی، اسناد و پژوهش‌های اسنادی، رمان تاریخی و کودک و نوجوان به این جایزه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ۱۰ بهمن ماه سال جاری است و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، الهیه، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نبش خیابان چناران، پژوهشکده تاریخ معاصر، پلاک ۱۵، کد پستی: ۱۹۶۴۹۶۴۳۵۳ ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۶۰۸۶۹۰ تماس بگیرند./826/

ارسال نظرات